مجید یزدان پناه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه، ضمن ارائه گزارش آماری از ساختمان‌ها و دانش آموزان استان، از وضعیت مدارس مناطق زلزله زده گفت.
کد خبر: ۷۸۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴ 17 September 2019

مجید یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: در کل کشور مدرسه کانکسی داریم؛ در زلزله سال ۹۶ حدود ۷۸ مدرسه استان تخریب شد، اما در حال حاضر در شهرستان ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب در داخل شهر مدرسه کانکسی نداریم.

 

وی اذعان کرد: با وجود مشکلات موجود، توانستیم تعدادی کانکس به استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان و قزوین کمک کنیم و در حادثه سیل، ضمن اعلام آمادگی برای کمک، معین استان لرستان شدیم و با کمک خیرین مدرسه ساز مبلغ ۲ میلیارد تومان به اداره‌ی کل آموزش و پرورش لرستان کمک کردیم. 

 

یزدان پناه با اشاره به تفاوت مسئولیت‌های دو اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و اداره کل آموزش و پرورش عنوان کرد: در خصوص تخریب، تعمیر و تجهیز و هوشمندسازی مدارس مسئولیت‌ها بر عهده‌ی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس است و ما تحویل گیرنده هستیم، اما طبق آمار تا کنون حدود ۳۰ درصد مدارس ما هوشمند سازی شده اند و این مهم با کمک ۴ میلیارد تومانی از سوی وزارت آموزش و پرورش و استانداری انجام گرفته است که ان شاالله از مهرماه شروع به کار می‌کنند که امیدوار هستیم این رقم به ۵۰ درصد برسد و در نهایت کلیه‌ی مدارس استان کرمانشاه هوشمند سازی شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد امسال ۳۲ هزار دانش آموز کلاس اولی، ۳ هزار معلم و حدود ۳۴۰۰ ساختمان داریم که برخی از این ساختمان‌ها به صورت دوشیفت مورد استفاده قرار می‌گیرند و مجموعا ۴۲۰۰ مدرسه داریم که هیچـکدام خشتی و گلی نیستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار