محمد مهدی سلطانیان در گفتگو با تابناک:
مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری سنقر از به کار گیری چهارده میلیارد تومان اعتبار از سال گذشته برای اجرای پروژه های شهری خبر داد.
کد خبر: ۷۸۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ 17 September 2019

محمد مهدی سلطانیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه گفت: درسال گذشته از محل اعتبارات استانی ۳۰۰ میلیون تومان به شهرستان سنقر اختصاص داده شد که موفق شدیم تمام مبلغ را جذب و پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی داشته باشیم.

 

وی در ادامه با اشاره به تصفیه خانه شهرستان سنقر افزود: براساس قانون، تامین آب شهر‌ها بر عهده شرکت آب منطقه‌ای بوده و وظیفه شرکت‌های آب و فاضلاب، توزیع آب و جمع آوری شبکه فاضلاب است. در این راستا در سال ۹۱ پروژه تصفیه خانه آب سنقر کلید خورد و از سوی شرکت آب منطقه‌ای به یک شرکت خصوصی واگذار شد. طبق قرارداد، تصفیه خانه باید در سی ماه به اتمام می‌رسید اما به دلایلی این پروژه در موعد مقرر به اتمام نرسید. به همین دلیل با پیگیری‌های انجام شده از سوی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان، به طور استثنا تامین آب سنقر در پایان شهریور سال ۹۶ با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد به آب و فاضلاب شهرستان تحویل داده شد.

 

مدیر آب و فاضلاب شهری سنقر و کلیایی خاطر نشان کرد: پس از تحویل پروژه به ما، پیمانکار به دلیل گرانی مصالح قادر به ادامه پروژه نبود و از طرفی نیز به دلیل نبود اعتبارات پروژه با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد نیمه تمام ماند. لازم به ذکر است که باقی اجزای تصفیه خانه شامل احداث خطوط بین مخازن به طول ۶۵۰۰ متر، در سایز‌های ۴۰۰ و ۴۵۰ میلی متر لوله‌های فولادی، از محل تصفیه خانه تا مخزن با اعتبار اجرای ۲ میلیارد تومان و اعتبار خرید ۷ میلیارد تومان از سال گذشته شروع و هم اکنون نیز در دست اقدام است.

 

سلطانیان در پایان گفت: دو مخزن از اجزای تصفیه خانه و آبرسانی سنقر، یک منبع مرتفع با حجم ۳۵۰۰ متر مکعب با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و مخزن دیگر با حجم ۲۰۰۰ متر مکعبی با اعتبار دو میلیارد و دویست میلیون تومان در دست اقدام و با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد موجود است. به طور کلی از سال گذشته حدود ۱۴ میلیارد تومان اعتبار پروژه به کار گرفته شده و پروژه‌ها یا شروع شده و یا در دست اقدام می‌باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار