رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح نخستین مرکز جامع درمان اعتیاد مبتنی بر تداوم درمان در اصفهان از ایجاد چنین مرکزی در سه استان دیگر کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۸۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲ 17 September 2019

به گزارش تابناک اصفهان، وحید قبادی دانا به اصفهان آمد تا در مراسم افتتاح نخستین مرکز جامع درمان اعتیاد مبتنی بر تداوم درمان حضور داشته باشد و چند بازدید دیگر از برنامه ها و پروژه های این سازمان در اصفهان داشته باشد اما در این بین چند خبر در حوزه درمان اعتیاد و پیشگیری از معلولیت داشت. 

وی از تشکیل پرونده رایگان ژنتیک از اول مهرماه برای معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی برای نخستین بار در کشور خبر داد و این حرکت را روندی برای کاهش معلولیت در جامعه عنوان کرد.

قبادی دانا با اشاره به اینکه افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مبتنی بر تداوم درمان براساس مطالعات تطبیقی در کشورهای پیشرفته و همچنین ثمره تلاش های ٣٩ ساله بهزیستی است افزود: مدل این مرکز برمبنای پیشگیری و پرهیزمداری از گرایش دوباره به سمت مصرف مواد مخدر است. ‎

رییس سازمان بهزیستی یادآور شد: در صورتی که خروجی مرکز جامع درمان اصفهان به عنوان الگو در کشور خوب و میزان عود اعتیاد کم باشد در استان کرمانشاه به عنوان دومین مرکز و سپس در استان های قم و تهران این مرکز ایجاد می شود. . ‎عدم تاب آوری ، افراد را به سمت اعتیاد به مواد مخدر می کشاند. 

قبادی دانا با اشاره به اینکه در تی‌سی‌ها سم‌زدایی در مرحله اول درمان است، تصریح کرد: در این روش، درمان پرهیزمدار و درمان مباحث روحی و روانی برای افراد معتاد در نظر گرفته شده که مهم‌ترین نقاط قوت این طرح توجه به همکاری و حمایت خانواده از فرد معتاد است که این امر هم در تخصص مددکاران اجتماعی حاضر در تیم درمانی است.

وی با اشاره به اینکه در روش تی سی از معتادان بهبود یافته برای درمان معتادان جدید استفاده می‌شود، گفت: این افراد تجربه‌های مفید خود را به معتادان جدید ارائه می‌دهند همچنین گروه درمانی توسط روانشناسان و روان درمانگران برای آن‌ها اجرا می‌شود و همزمان به ورزش و نشاط اجتماعی هم توجه می‌شود.

قبادی دانا با بیان اینکه این روش جدید درمان به معنای تعطیل کردن دیگر سیاست‌های بهزیستی در مورد اعتیاد نیست، افزود: همچنان باید به موضوع کاهش آسیب توجه کرد و مراکز دی آی سی را تجهیز و تقویت کرد در حوزه زنان هم طبق آمار اگر چه ۱۰ درصد معتادان از زنان هستند اما ۳۰ درصد مراکز درمانی ما مختص زنان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار