فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا کشور:
فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا کشور گفت: تصادفات جاده‌ای به ازای هر نفر ۵.۱ میلیارد تومان بر کشور خسارت وارد می‌کند.
کد خبر: ۷۸۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 18 September 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه سید کمال هادیان فر در جلسه شورای ترافیک استانداری که به ریاست استاندار در سالن جلسات استانداری برگزار شد،اظهار داشت: درپایان سال ۹۷ اولین کمیسیون ملی راه‌ها و شورای عالی آن با حضور دو وزیر برگزار و خواستار هماهنگی با تمامی استاندارها و مسئولین مرتبط، از وزیر کشور برای کاهش حوادث ترافیکی بودیم. در دستورالعمل ابلاغی آن روسای مرتبط با این حوزه در تمام دستگاه‌ها در این شورا حضور داشته و دبیران شورا همان فرمانده انتظامی استان‌ها معرفی ودر این شورا باید گزارش کاملی از وقایع ترافیکی ارائه  و تصمیماتی برای کاهش تصادفات اتخاذ گردد.

وی خاطر نشان کرد: تصادفات جز معضلات جدی حاکم بر کشور بوده بطوریکه در سال ۸۵، ۲۷ هزار کشته و ۵ تا ۶ برابر آن مصدوم و معلول در حادثه‌های رانندگی داشتیم.

 فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: پس از سال ۸۵، تلفات جاده ای تا سال ۹۵ به ۱۶ هزار نفر کاهش، ولی در سال ۹۶، ۱/۲ افزایش پیدا کرد. در سال ۹۷، ۱۷۱۸۳ نفر در جاده های کشور جان داده و بالغ بر ۳۶۵ هزار نفر مصدوم شدند که بالغ بر ۳۶ هزار نفر آن‌ها قطع نخاع شدند. با اینکه تعهد دادیم تلفات جاده‌ای تا ۱۲ درصد کاهش پیدا کند، در ۵ ماهه ابتدای سال توفیقی در این امربه دلایل قیمت پایین بنزین، راحتی سفر در تردد‌ها و افزایش تردد جاده‌ای حاصل نشد.

 وی تصریح کرد: خسارت تصادف به ازای هر نفر ۵.۱ میلیارد تومان معادل ۷ درصد تولید ناخالص کشور بر حکومت تحمیل می‌کند که یکی از معضلات جدی کشور است و بالغ بر ۶۲ درصد تصادفات جاده‌ای در حریم شهر‌ها و تا ۳۰ کیلومتری آن‌ها به دلیل مشکل در زیرساخت ها، علایم، دوربین‌های کنترل سرعت و شتاب رانندگان است. ۴ عامل اصلی تصادفات، سرعت، سبقت، خستگی و خواب آلودگی است که ۸۲ درصد جانباختگان به این حوزه و عدم توجه به جلو بوده است. 

هادیان فر با اشاره به نقش انکار ناپذیر رسانه‌ها در آموزش و تغییر رفتار مردم گفت: استان کرمانشاه، ۸۱۱۲ کیلومتر راه از ۲۱۷ هزار کیلومتر جاده‌های کشور را دارد. مشکلات جاده‌ای در نیمه دوم سال به دلیل شروع سال جدید تحصیلی، تردد زائرین اربعین و فرا رسیدن فصل سرما بیش‌تر شده که نیازمند توجه جدی است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در تردد زائرین اربعین در سال‌های گذشته از مرز مهران اذعان داشت: نیازمند براورد صحیح مرز خسروی برای مدیریت بهتر شرایط هستیم. ۵۰۰۰ اتوبوس زائرین را در اربعین جابجامی کند، مسیر زائرین حدود ۱۰ استان به مرز خسروی نزدیک‌تر است لذا اطلاعاتی از تعداد مسافر‌های عبوری مرز خسروی نداریم.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا کشوردر پایان ابراز داشت: باید در طول ۱۰ روز از ۱۷ تا ۲۷ شهریور تمام شرایط را مدیریت کنیم لذا زیرساخت تردد در مسیر رفت و برگشت، نیازمند توسعه بیشتر است. روپوش پارکینگ‌ها برا جلوگیری از تبدیل شدن آن‌ها به باتلاق در بارندگی، تامین جرثقیل برای جلوگیری از سد معبر و نیوجرسی مناسب برای مسدود سازی تاکتیکی باید انجام شود. مسیر رفت و برگشت، زاپاس و جایگزین برای قصرشیرین در نظر گرفته شده تا بتوانیم با اقدامات میزبان خوبی باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار