استاندار کرمانشاه از کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات جاده ای خبر داد.
کد خبر: ۷۸۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ 18 September 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه هوشنگ بازوند در جلسه شورای ترافیک با اشاره به اینکه کرمانشاه مرکز ثقل غرب کشور است اظهار داشت: مسافران از طریق جاده، ریل و فردوگاه وارد استان شده و از طرفی نیز کرمانشاه به ۴ استان غرب کشور، همدان، لرستان، کردستان و ایلام خدمات ارائه داده که بیش تر در بخش حمل و نقل است. برای مثال فرودگاه بین المللی و ریل در خدمت ۴ استان قرار داشته که امسال وزارت راه و شهرسازی بندر خشک کشور یا مرکز لجستیک غرب را نیز مطرح کرده که نیازمند سرمایه گذاری بسیاری است.

 

وی در ادامه افزود: نقاط حادثه خیز استان باید به محورهای حادثه خیز یا بزرگراه ۴ خطه یا آزادراه تبدیل و به بخش خصوصی واگذار شود. برای مثال پلیس راه بیستون تا حمیل با سرمایه ۱۵۰۰ میلیارد تومان واگذار شده که به طور ویژه در حال کار است. در تلاش هستیم تا بخش خصوصی نقش پررنگی را در ایجاد زیرساخت به ویژه در حمل و نقل ایفا کند.

 

بازوند تصریح کرد: طبق مذاکره با سرمایه گذاران قرار بر این شد از همدان تا پلیس راه بیستون واگذار شود. هم اکنون اعلامیه آن منتشر شده و منتظر اجرایی شدن مرحله اول آن هستیم. سرمایه گذاری ها برای رفاه مردم در حوزه حمل و نقل است که خروجی آن، کاهش تلفات جاده ای است. لازم به ذکر است که مقام معظم رهبری بر کاهش تلفات جاده ای تاکید داشته و یکی از دغدغه های ایشان است. بر اساس قانون به ازای ۱۰ هزار نفر ۳۰ درصد تلفات را باید کاهش دهیم که این موضول از ایتدا در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه خروجی مثبتی نیز داشت. به دلیل شرایط ویژه استان و مرکز ثقل بودن آن، تردد فراوان و عبور روزانه بیش از ۱۰۰۰ کامیون به مرز پرویز خان باید زیرساخت ها را آماده و تلفات جاده ای را کاهش دهیم.

 

وی با بیان اینکه راهور استان نیازمند تقویت جدی است گفت: کاهش تصادفات پارامتر های زیادی داشته که نقش اول آن حضور و مدیریت پلیس است بطوریکه در ۵ ماهه ابتدای سال شاهد کاهش ۷ درصدی در مجموع و ۱۰ درصدی مجروحین بودیم. در کنترل نامحسوس نیز از اعتبارات استان استفاده کردیم. تقویت ساختار به صورت نرم افزار سخت افزار باید انجام شود‌. بازگشایی مرز خسروی یک آرزوی دیرینه و یکی فرصت مناسب برای استان است که تاکیدی بر تقویت ساختارها را افزایش میدهد.

 

 

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه سال گذشته استان کرمانشاه میزبان ۷۰ درصد زائرینی که از مرز مهران عازم عراق بودند خاطر نشان کرد: امسال کار مضاعف بوده و نیازمند تقویت بیشتری است. زائرین خارجی از کشورهای ترکیه و آذربایجان، حمل سوخت نیز از استان ما انجام می شود که نیازمند مدیریت جدی است. زیرساخت محور اربعین تا مرز خسروی قابل قبول بوده و تنوع لازم برای جلوگیری از خستگی راننده دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار