معاون اول قوه قضاییه
معاون اول رئیس قوه قضاییه گفت: کشور ما با وجود توطئه‌ها امروز در بهترین وضعیت امنیتی دنیا است.
کد خبر: ۷۸۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 18 September 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه غلامحسین اژه‌ای صبح امروز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه اظهار داشت: هر انسانی وظیفه دارد زمانه خود را بشناسد و ملت ما اکنون واقف هستند در چه شرایط و زمانی زندگی می‌کنند. جایگاه کشور ما در دنیا مشخص و تاثیری که بر دنیا می‌گذارد آشکار است. امروز ستاره قدرت استکباری در دنیا روبه افول است. امروز کسانی که داعیه داشتند همه دنیا را به یک دهکده واحد تبدیل کنند و خودشان را کدخدا این دهکده می‌دانستند ستاره شان روبه افول است.

اژه‌ای با بیان اینکه قدرتی که استکبار با تبلیغات رسانه‌ای و فریبنده برای خود تصور می‌کرد پوشالی است، عنوان کرد: به برکت اسلام و خون‌هایی که در کربلا ریخته شد ستاره قدرتشان روبه افول و نابود شدن است. امروز اگر اقتدار و ابتکار نیرو‌های مسلح که با تکیه بر اعتماد، دانش، جهاد و همت جوانان خود نبود، دشمن تا به حال صدبار به ما حمله کرده بود.

اژه‌ای با تشریح برنامه رئیس قوه قضائیه و تأیید آن توسط مقام معظم رهبری، تصریح کرد: امروز حرف اول را در منطقه ما می‌زنیم و دشمن از همه توان خود برای برهم زدن امنیت اجتماعی ما استفاده میکند.دست کمک ما به سوی همه مردم و نخبگان برای پیشرفت و عزت کشور دراز است.

وی زمینخواری، بانک‌ها، توهین و نزاع، مسائل خانوادگی همچون مهریه، نفقه و برخی تعهدات مالی را منشأ بیشترین پرونده‌های قضایی دانست و گفت: باید با صلح و سازش و از طریقی غیر از دادگاه و حکم قضایی حل و فصل شود. هم چنین رسیدگی سریع به مشکلات مردم و کم کردن پرونده‌های قضایی ورودی به دادگاه‌ها از طریق صلح و سازش را باید در دستور کار قرار داد. آمار احکام صادره مخالف بینه شرعی و پرونده‌های نقضی  زیاد بوده و خواستار آسیب‌شناسی و رفع اشکال در این حوزه هستیم تا کار قضات کمتر شود.

 

وی با بیان اینکه امروز دشمنان تمام مراحل را طی کردند و به این نتیجه رسیدند و مکرر اعلام می‌کنند که از نظر اقتصاد و معیشت به مردم ما فشار بیاورند، افزود: می‌خواهند ملت و نظام ما را از این ناحیه تحت فشار قرار دهند زهی خیال باطل. کشور ما با وجود توطئه‌ها امروز در بهترین وضعیت امنیتی دنیا است که با هدایت ولی امر مسلمین و همت مردم و مسئولان از این مرحله نیز عبور می‌کنیم.

در حال تکمیل...

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار