وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار به استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۷۸۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵ 19 September 2019

توجه بیشتر دولت در اشتغالزایی به استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، نشست شورای گفتگو استان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پنج شنبه ۲۸ شهریورماه در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، در این نشست محمد شریعتمداری گفت: هدف ما از حضور در استان مشاهده مسائل و مشکلات از نزدیک در شرایط روز و پس از آن تصمیم گیری‌های کارشناسانه‌تر در مرکز است که این امر خوشبختانه انجام شد. در یک اقدام مشترک بین نمایندگان بخش خصوصی در استان و نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمام مطالب در سطح منطقه و ملی با تفکیک‌های لازم باید مطرح شود. یکی از این مسائل اصلاح قانون کار است که موضوع ملی و قابل گفتگویی است.

وی با اشاره به شرایط کنونی دنیای کار، بازار کار و تغییرات بوجود آمده در استارتاپ، تقسیم و اختصاص ساعات کارگر به کارفرما بدون وارد کردن خدشه به روابط کار افزود: کارگران باید از حقوق خاصی مثل امنیت شغلی، بیمه متناسب با شرایط از جهت بیکاری و از کار افتادگی، قرارداد و حقوق دائمی برخورددار باشند. حقوق کارگر و کارفرما باید رعایت شود، زیرا این دو لازم و ملزوم اند و درارتباط این دو با هم و با دولت به نتایج خوبی رسیدیم.

شریعتمداری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات به خاطر اقدامات نظام سلطه علیه کشور، یاس و خودباختگی است گفت: در جنگ تحمیلی در شرایطی که نظام، نوپا بوده در مقابل گرفتاری‌ها ایستادیم. در زمان کنونی علارغم مشکلات، نرخ مشارکت کشوری در بهار امسال ۴۰/۶ درصد و نرخ مشارکت استان ۴۴ درصدبوده که نسبت به دوماه گذشته خود ۲ درصد رشد داشته است. نرخ بیکاری در استان از ۱۹/۴ به ۱۴/۷ معادل ۵ درصد کاهش را علارغم عدم قطعیت فعالیت‌های اقتصادی مشاهده کردیم.

وی در ادامه افزود: پتانسیل‌های عمده استان، در بخش کشاورزی با ظرفیت تولیدی ۴ میلیون تن در سال بوده که باید از فروش خام محصولات جلوگیری و از کسانی که نرخ مشارکت بالای ۵۰ درصد در صنایع تبدیلی دارند حمایت کنیم. با وجود محدودیت ها، اقدامات مناسبی در استان انجام شده است. ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال روستایی و در مجموع ۸۹۰ میلیارد تومان اعتبار استان بوده که ۷۵۰ میلیارد آن تاکنون پرداخت شده است. ایجاد اشتغال برای ۳۱۵۰۰ نفر در نظر بوده که راستی آزمایی آن انجام و تنها ۱۲ درصد انحراف در میزان اشتغال مشاهده شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سهم اشتغال روستایی ۲۵.۳ درصد از سبد استغال کشور بوده که موفقیت بزرگی برای کشور است. برنامه‌های مهارت آموزی و پوشش و مشوق بیمه برای ۵۵۰۰ نفر در قالب تخفیف به کارفرما از قدم‌های برداشته شده در زمینه اشتغال استان است. باید توجه داشت اشتغال، خروجی اقتصاد است؛ سیاست گذاری مناسب در موضوعاتی مثل بوم گردی باید اتخاذ گردد. تعداد واحد‌های بوم گردی در گذشته صد عدد بوده که هم اکنون به ۱۳۸۰ تا مورد تاسیس شده رسیده است. دولت توجه بیشتری در اشتغالزایی به استان کرمانشاه را دارد زیرا این استان جنگ زده، زلزله زده و سیل زده است. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار