استاندار کرمانشاه گفت: دو سند اشتغال و رونق تولید جهت برون رفت از چالش بیکاری طراحی شده است. ‌
کد خبر: ۷۸۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳ 19 September 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه نشست شورای اداری استان با حضور وزیر کار و تعاون و استاندار پنج شنبه ۲۸ شهریورماه در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، در این نشست هوشنگ بازوند با اشاره به اینکه همه مصوبات این جلسه تا به نتیجه رسیدن باید پیگیری شود، اظهار داشت: امیدواریم خیر و برکت سفر وزیر به کرمانشاه هرچه زودتر برای مردم قابل رویت باشد.

استاندار گفت:برای برون رفت استان از چالش بیکاری، سند اشتغال و سند رونق تولید توسط بخش خصوصی تهیه و با اجرای این سند‌ها بنا داریم نرخ بیکاری را تا ۳ درصد کاهش دهیم.

وی افزود: این اسناد به مدیران ابلاغ و سرلوحه کار وفعالیت مدیران قرار گرفته است و هفتگی و ماهیانه مسئولین ارشد استانداری، عملکرد مدیران را رصدمی کنند و برای هرچه بهتر اجرا شدن این اسناد نیازمند پشتیبانی از مرکز هستیم.

بازوند با اشاره به بند الف. تبصره ۱۶ تصریح کرد: در این بند برنامه ریزی‌های انجام شده و ابلاغ اعتبار هماهنگ نیست و نیازمند بازبینی است.
همچنین در موضوع بوم گردی روستا‌ها در حوزه گردشگری نیازمند تسهیلات هستیم و اگر یک بانک به عنوان متولی قرار گیرد و توسط کارگروه اشتغال به متقاضیان معرفی شود.

استاندار با اشاره به ممنوع شدن کوله بری در استان بیان کرد: کوله بران در حال حاضر بیکار و ما تسهیلاتی برای اشتغال زایی آن‌ها نداریم ود حال حاضر نیازمند بودجه هستیم.

این مسئول با عنوان اینکه مصالح ساختمانی نسبت به گذشته افزایش قیمت داشته، افزود: ما تقاضا داریم ۱۵۰۰ تن مصالح یارانه‌ای در اختیار مناطق زلزله زده قرار گیرد.

وی ضمن تاکیید به این مسئله که حضور بازنشستگان در جنگ قطعا بیشتر از شاغلین بوده، ابراز کرد: سهم مناطق جنگی حق بازنشستگان ایتو نیازمند عنایت دولت و مجلس است.

بازوند در پایان گفت: در حال حاضر در مرکز استان یک خانه امید احداث شده که جواب گو نیست و نیازمند احداث یک واحد دیگر در کرمانشاه هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار