مدیر عامل تامین اجتماعی کشور خبر داد:
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ۴۳ میلیون نفر از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۷۸۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳ 19 September 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت:تامین اجتماعی امانت دار کسانی است که بخشی از حقوق و دستمزد خود را به عنوان ودیعه به این سازمان تحویل داده و همزمان خدمات مستمر درمانی دریافت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: تجمیع بخشنامه‌ها برای کاهش شکایت‌ها و شفافیت بیشتر بخشنامه‌ها در حال انجام است؛ هیات‌های رسیدگی به شکایات در تمام شعب مستقر هستند. تسهیلات مختلفی مورد استفاده استان و کشور بوده و بخشودگی جرایم نیز در تابستان امسال تا اوایل شهریور ماه انجام شد استقبال خوبی در استان کرمانشاه نیز به دنبال داشت.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور اظهار داشت: بالغ بر نیمی از جمعیت کشور حدود ۴۳ میلیون نفر خدمات درمانی از درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های سازمان، علوم پزشکی، خیرین و خصوصی دریافت می‌کنند و پرداخت هزینه درمانی، مستمری از کارافتادگی و بیکاری، مستمری بازنشستگی کارگران از محل حق بیمه و منابع مالی سازمان صورت می‌گیرد.

سالاری تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در سال جاری ماهیانه ۹۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده که تقریبا ۸۲۰۰ میلیارد آن از محل حق بیمه و بقیه از منابع دیگر مثل شستا بوده است.

وی ابراز داشت: بدهی معوق به ویژه در حوزه درمان به دلیل گرانی خدمات درمان به بانک وجود دارد که چاره اندیشی می‌شود و باید احتیاط کنیم، چون منابع و هزینه بهم نزدیک بوده در صورت استفاده از حق بیمه، این فاصله زیاد و پرداخت مستمری و هزینه درمانی با اخلال مواجه می‌شود.

 سالاری با اشاره به وجود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته مستمری بگیر تامین اجتماعی به جز ازکار افتادگی و بیکاران گفت: ۲ بیمارستان و ۷ درمانگاه در استان وجود دارد که شرایط مناسبی داشته و برنامه توسعه آن‌ها شامل خرید تجهیزات لازم، که برخی از آن‌ها گران قیمت هستند، توسعه ساختمانی، درمانگاه استیجاری، بیمه بیکاری به ویژه در مناطق زلزله زده در برنامه قرار دارند. قابل ذکر است ما در پرداخت حقوق پایان ماه هیچ مشکلی نداریم.

وی در پایان افزود : برای توسعه غار قوری قلعه هفته آینده تیم کارشناسی برای انجام مطالعات کوتاه مدت و ارزیابی اعزام و درصورت توجیه اقتصادی عملیات آن اجرایی می‌شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار