داریوش فرمانی در گفتگو با تابناک:
رئیس میراث فرهنگی شهرستان سنقر از تلاش مسئولان برای ثبت ملی مناطق تاریخی این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۸۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ 21 September 2019

داریوش فرمانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: شهرستان سنقر به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد دارای جذابیت‌های طبیعی و متنوع و همچنین جاذبه‌های گردشگری توریستی است، از مناطق گردشگری این استان میتوان سراب گزافه روستا چرمله ورمقان و روستا گلاویژ که توانستیم در آن پایه گردشگری را فراهم کنیم نام برد.

 وی افزود: از جاذبه‌های توریستی دیگر این استان میتوان به سد شهدای سلیمان شاه و سد جامیشان اشاره کرد، سد جامیشان یک منطقه گردشگری نیز به شمار می‌آید که چهار سرمایه گذار را در این زمینه جذب کردیم که در حال حاضر مشغول سرمایه گذاری در حوزه گردشگری هستند. از جمله برنامه‌هایی که در این خصوص معرفی شد ساخت چهار مجتمع در حوزه‌ گردشگری و یک دهکده‌ بوم گردی است که خوشبختانه در ساخت یکی از این مجتمع‌ها توانستیم کار را آغاز کنیم.

 فرمانی در رابطه با اعتبار سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه‌ی زیر ساخت‌ها اذعان کرد: ساخت هتل، مهمان سرا، سکو‌های نشیمن، سینمای باز، سایت پیاده روی و دوچرخه سواری و حتی موضوعات گردشگری در این مجموعه مد نظر قرار گرفته شده است؛ اگر این موضوعات ارائه شده انجام بگیرد یکی از بهترین منطقه‌های گردشگری را در غرب کشور، سد جامیشان سنقر به خود اختصاص میدهد.

 وی عنوان کرد: در حوزه‌ی گردشگری تاریخی نیز سنقر بعد از کرمانشاه قدیمی‌ترین شهر تاریخی استان میباشد که داری یک بازار قدیمی است که توسط سازمان میراث فرهنگی بخشی از آن مرمت شده است، نکته جالب توجهی که در رابطه با شهرستان سنقر میتوان اشاره کرد این است که: در دوران قاجار بعد از صفویه بیشتر روستا‌های سنقر دارای وقایع تاریخی بودند، اهمیت این موضوع زمانی قابل لمس است که در کنگاور و صحنه فقط یک حمام تاریخی وجود دارد در صورتی که در تمام روستا‌های شهرستان سنقر حمام تاریخی وجود دارد.

 فرمانی ابراز داشت: متاسفانه در گذر زمان بیشتر این بنا‌ها تخریب شده، اما در حال حاضر بیست حمام تاریخی شناسایی شده و به مرمت آن‌ها پرداخته ایم، پنج مورد از این حمام‌ها نیز در آثار ملی به ثبت رسیده و مابقی آن‌ها نیز در برنامه ثبت آثار وجود دارند و در دست اقدام است.

 وی در ادامه تصریح کرد: از جاذبه‌های دیگر این شهرستان میتوان کباب سنقر و در صنایع دستی گلیم سنقر را نام برد که شهرت جهانی دارد؛ همچنین صنایع چادر سازی و چلنگر سازی نیز از جمله این موارد هستند.

 فرمانی در پایان افزود: در رابطه با آمار گردشگران به این دلیل که سنقر در مسیر عتبات عالیات شمال غرب به کرمانشاه است، همچنین بین استان کردستان و کرمانشاه قرار دارد، آمار دقیقی در دست نداریم، اما آماری که به صورت گذرا از این منطقه در دست داریم بالغ بر بیش از صدهزار نفر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار