مدیرکل امور کتابخانه‌ای استان کرمانشاه از میزان سرانه کتاب و کتابخانه‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۷۸۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 22 September 2019

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه ظهر امروز ۹۸/۶/۳۱ جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه در محل کتابخانه امیر کبیر کرمانشاه برگزار شد. در این جلسه معصومه حسنی خونساری مدیر کل امور کتابخانه ای و فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه حضور داشتند.

معصومه حسنی خونساری با اشاره به تعداد نسخه‌های کتاب در کرمانشاه اظهار کرد: سیزده هزار نسخه در استان وحود دارد، که به ازای هر دو نفر یک کتاب موجود که این وضعیت مناسب است و همچنین سی و یک هزار و چهارصد نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضو هستند که بیشترین اعضا را خانوم‌ها تشکیل داده اند.

وی ضمن اشاره با بیان اینکه زیر بنای کتابخانه‌هایی استان حدود شانزده هزار متر است، افزود:
هنگام احداث کتابخانه مرکزی جهت پروانه ساختمانی مبلغ ۴ میلیار را شهرداری لحاظ کرده که با کمک شوای شهر، شهرداری این مبلغ را به یک میلیارد و دویست میلیون تومان تبدیل کرد و مبلغ مدیر کل دارایی پرداخت و پروانه صادر شد.

مدیر کل امور کتابخانه‌ای در خصوص باز سازی برخی کتابخانه همچون کوزارن عنوان کرد: پروژه کوزران در حال تکمیل و در مرحله ساخت دیوار‌ها و پاکسازی محل هستند.

فضل الله رنجبر فرماندار اظهار کرد: در حال حاضر کتابخانه‌ها باید دو موضوع را تاکید داشته باشند، هفته دفاع مقدس است و بازگشایی مدارس.

رنجبر گفت: دفاع مقدس بحث مهمی است و وظیفه ماست که نسل حاضر و آینده را با دفاع مقدس آشنا کنیم.

فرماندار با تاکید بر اهمیت دفاع مقدس افزود: کتابخانه‌ها در بحث جنگ، جبهه، فداکاری و از خودگذشتگی مسابقه برگزار و به مناسبت هفته دفاع مقدس به برندگان هدایایی اهدا کنند تا مردم به سمت مطالعه دفاع مقدس ترغیب شوند.

رنجبر با اشاره به بازگشایی مدارس تصریح کرد: با توجه به ۲۵ کتابخانه فعال، ۳۸۰ هزار کتاب و ۳۱ هزار سیصد و نود و هشت نفر عضو وبا وجود ۱۶ هزار دویست و پنجاه و هشت سرانه باید زیر بنای کتابخانه را به ۸ هزار متر برسانیم تا ۵۰ درصد وضعیت سرانه محقق شود.

 رنجبر در خصوص فرهنگ کتابخوانی در میان عموم اذعان کرد: قفسه کتاب در مغازه‌ها و مطب‌های دکتر یکی از بهترین روش‌های گسترش فرهنگ کتابخوانی همگانی در میام عموم مردم است.

 فرماندار کرمانشاه در پایان اظهار کرد: ما هرچه داریم از مقاوت آن دوران جنگ است و باید فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی وهمدلی و با بیان خاطرات و آثار دفاع مقدس در مدارس گسترش دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار