مدیر کل آموزش و پرورش قم:
مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه این استان به لحاظ سرانه فضای آموزشی رتبه بیست و ششم کشور را دارد، گفت: با توجه به حضور ۹۵ درصد دانش آموزان درسطح شهر قم، کمبود سرانه فضای آموزشی از مشکلات و دغدغه‌های جدی این استان به شمار می‌آید.
کد خبر: ۷۸۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۲ 23 September 2019

به گزارش تابناک قم، حمید رضا شیخ الاسلام در حاشیه آیین نواختن زنگ غنچه ها و شکوفه ها در دبستان جمهوری اسلامی قم، با اشاره به اینکه قم بواسطه تک شهرستان بودن تفاوت فاحشی با استان های دیگر دارد، اظهار داشت: برغم ساخت ۱۷۰ واحد آموزشی جدید،قم هنوز از نظر سرانه فضای آموزشی پایین تر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی بیان داشت: در سال تحصیلی جدید ۲۶۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف ابتدایی، متوسطه اول و دوم وارد مدارس و محیط‌های آموزشی استان می‌شوند، که این تعداد ۱۰ هزار تن بیشتر از سال تحصیلی گذشته است.

شیخ الاسلام همچنین تعداد دانش آموزان پایه اول ابتدایی را نیز ۲۷ هزار تن ذکر کرد و افزود: تعداد دانش آموزان کلاس اولی استان نسبت به سال قبل هشت درصد رشد دارد، که این موضوع از این نظر که درسالهای آینده شاهد افزایش جمعیت جوان خواهیم بود، جای خرسندی بسیار دارد.

زنگ غنچه ها و شکوفه ها همزمان با سراسر کشور در قم نواخته شد و ۳۹ هزار نوآموز پیش دبستانی و دانش آموز کلاس اولی نخستین روز بهار تعلیم و تربیت را جشن گرفتند.

در حال حاضر حدود ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس درقم فعال میباشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار