مدیر کل دادگستری استان اصفهان:
مدیر کل دادگستری استان اصفهان گفت: یک شرکت خانوادگی متخلف با پرداخت رشوه به برخی از کارکنان در گمرک و سازمان صمت و دادگستری اقدام به خروج 100 میلیون لیتر سوخت از کشور کردند.
کد خبر: ۷۸۲۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰ 23 September 2019

 

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، محمد رضا حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه با پرده برداری از یک پرونده فساد اقتصادی در اصفهان اظهار داشت: شرکتی در قالب تولید هیدروکربن اقدام به خروج سوخت با پوشش هیدروکربن از کشور وارسال به پاکستان و افغانستان می کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون هشت نفر از متهمان این پرونده را دستگیر کردیم، ادامه داد: این افراد متاسفانه با پرداخت رشوه به برخی از کارمندان مستقر در گمرک و سازمان صمت و استاندارد باعث خروج سوخت در پوشش هیدروکربن کرده بودند.

مدیر کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت این شرکت به 4 تا5 بر می گردد، ادامه داد: یک شرکت خانوادگی اقدام به دریافت مجوز به عنوان تولید هیدروکربن و صادر کردن آن می کنند اما در واقعیت عمل این شرکت خانوادگی سوخت را با پوشش هیدروکربن نه تبدیل به این ماده از کشور خارج می کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون صد میلیون لیتر سوخت از کشور از طریق این شرکت خانوادگی از کشور خارج شده است، ادامه داد: این شرکت با تشکیل یک خیریه پول های به دست آورده از این راه را که با یک صرافی در افغانستان بسته بودند، به حساب خیریه می ریختند و به عنوان هزینه خیریه ای پول را جابه جا می کردند  که مالیات بر آن نخورد.

 

ورود غیر مجاز سلاح به اصفهان

حبیبی گفت: از راه درآمد این شرکت توانستند ده ها هکتار زمین در شمال کشور خریداری کنند و یک روستا را به طور کامل از آن خود کنند و با قاچاق سوخت درآمدهای کلانی به دست آورده بودند.

وی ادامه داد: از این راه قریب 15 میلیارد تومان وجه نقد به دست آورده بودند و حتی ورود غیر مجاز سلاح هم داشتند .

مدیر کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه امنیتی که هم اکنون در کشور وجود دارد حتی برای کشورهای همسایه ما ملموس نیست و به خاطر وجود تبلیغات سوء که علیه ایران شده است فکر می کنند یک کشوری کاملا نا امنی داریم، گفت: در سفر مسئول دادگستری پاکستان به اصفهان و مشاهده مردم و مغازه دارها در شب  از وجود این میزان امنیت در اصفهان متحیر شده بود و گفت چگونه است که توانستید این فضای امن را فراهم کنید که به راحتی مردم در شب تردد کنند و در پاکستان اصلا چنین وضعیتی را در شب شاهد نخواهید بود.

وی علت بالای آمار جرم در کشور نشان از وجود تخلفات نسبت به سایر کشورها نیست، تصریح کرد: بسیاری از امورات که در اسلام حرام شمرده شده و انجام آن طبق اسلام خلاف است را جرم تلقی کرده و برای آن مجازات و پرونده تشکیل داده می شود مثلا شراب خواری یا حتی حمل شراب یا داشتن روابط نامشروع و این در حالی است که همین موارد جرم در ایران در دیگر کشورها به شکل عادی و روتین انجام می گیرد و همه فکر می کنند آمار بالای جرم در ایران نشان از نا امن بودن این کشور است.

 

 عدم پرداخت مهریه یا چک برگشتی ها و غیره را دیگر در زندان نمی اندازیم

حبیبی با اعلام اینکه با کمک خیران یک بازداشت گاه ساخته شده است که افرادی که به علت عدم پرداخت مهریه یا چک های برگشتی یا بخاطر اختلافات خانوادگی و کسانی که جرم آنها سنگین نیست را در این بازداشتگاه نگهداری می کنیم که تعیین تکلیف شوند، گفت: این در حالی است که در گذشته این افراد در کنار مجرمان و متخلفات سنگین در زندان به سر می بردند که اصلا صحیح نیست.

وی گفت: در نظر داریم که به غیر از اینکه مجرمان زیر 18 سال را در زندان نمی بریم و در یک مرکز نگهداری مجبورند نگهداری شوند، برای افراد 18 سال تا 22 سال که برای اولین بار تخلف کردند و جرم آنها سنگین نیست به زندان نبریم اما از راه های دیگر مثل بستن پا بند الکترونیکی یا نگهداری در بازداشتگاه مدت جرم خود را سپری کنند.

حبیبی اعلام کرد: در حال حاضر تلاش شده برای زنان مجرم به جای نگهداری آنها در زندان از پا بند الکترونیکی استفاده کنیم و آنها را در خانه نگهداری کنیم .

وی بیان داشت: در حال حاضر میزان تخلفات در اصفهان به نسبت جمعیت استان  در حد متوسط است .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار