استاندار تهران با بیان اینکه موانع موجود در شهرک‌های تولیدی و صنعتی رفع می‌شود گفت: بانوان کارآفرین که در محدوده جغرافیایی شهرک‌ها ساکن هستند برای استقرار در شهرک های تولیدی و صنعتی این استان در اولویت هستند.
کد خبر: ۷۸۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ 24 September 2019

بانوان بومی کارآفرین تهران برای استقرار در شهرک‌های صنعتی در اولویت هستند

به گزارش تابناک تهران، انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در نشست زنان فعال در حوزه اقتصادی استان تهران گفت: بانوان کارآفرین که در این شرایط سخت اقتصادی مشغول فعالیت هستند مانند سربازان خط مقدم هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه سیستم بوروکراسی شرایطی را فراهم کرده تا کسی سراغ تولید نرود، ادامه داد:  کسی منکر چالشها و مشکلات کارآفرینان نیست و تیم اقتصادی استانداری حامی شما است.

محسنی بندپی ادامه داد: در گذشته نگاه ما به تولید کنندگان مناسب نبود اما بعدها متوجه شدیم که کارآفرینان با چه پشتکار و زحمتی کار میکنند، براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی مسئولان باید بیش از پیش به کارآفرینان کمک کنند.

استاندار تهران با بیان اینکه اگر اقتصاد خود را از تک محصولی (نفت) خارج و درآمد کشور را صرف حمایت از تولید کنندگان می‌کردیم سود بیشتری عاید کشور می شد تصریح کرد: در شرایط خاص اقتصادی تمام مسئولان به این نتیجه رسیده اند که در بحث تولیدات هیچ مشکلی وجود نداشته باشد

بر همین اساس شورای قوای سه گانه تشکیل شد.

یک و نیم میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان تخصیص داده شده است

محسنی بندپی گفت: یک و نیم میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان تخصیص داده شده است و این رویکرد تقویت می شود.

وی با بیان اینکه مسئولان بانک ها در دادن تسهیلات به پرونده طرح های اشتغال که در کارگروه استانداری تصویب می شود کوتاهی می کنند گفت: در همین خصوص معاون اول رئیس جمهوری در نامه ای خطاب به مسئولان بانک ها تاکید کرده است مصوبات استانداری لازم الاجرا است و در صورتی که روسای بانکها در دادن تسهیلات به کار آفرینان تخطی کنند با آنها برخورد می شود.

محسنی بندپی افزود: بعد از جلسات مختلف و گلایه از بانکها باز هم بانک ها در پرداخت تسهیلات مقاومت می کنند اما راه کمی باز شده است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: ١٠ درصد از فعالان کارآفرین بانوان هستند، ما در مسئولیت دادن به بانوان در شاخصهای جنسی و اقتصادی عقب هستیم.

محسنی بندپی اضافه کرد: کارآفرینانی که در حوزه صنعت، معدن و تجارت فعالیت دارند مشکلات خود را با یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در میان بگذارند.

تخصیص 40 میلیارد تومان از صندوق امید برای اشتغال روستاییان

مدیر صندوق کارآفرینی استان تهران نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه  40 میلیارد تومان اعتبار از صندوق امید برای اشتغال روستاییان در نظر گرفته شده است، گفت: به طرح‌های اشتغالزایی در روستاها از 100 میلیون تا یک میلیارد تومان اعتبار داده می شود.

پرویز رضائیان گفت: در یکسال گذشته 23 میلیارد تومان تسهیلات از صندوق امید به کارآفرینان داده شده است.

وی با بیان اینکه با 25 درصد سود بانکی نمی توانیم کسب و کار کنیم ادامه داد: تسهیلاتی نظیر صندوق امید با بهره چهار درصد برای شروع طرح های تولیدی خوب است.

رضائیان گفت: کارآفرینان می توانند با مراجعه به سامانه کارا طرح های اشتغالزایی خود را ثبت و نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند ما نیز آمادگی خود را در این خصوص و  انتقال طرح ها به شهرک‌های صنعتی و روستاها اعلام می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار