دو تن از مراجع تقلید شیعیان در پاسخ به استفتاء تعدادی از طلاب حوزه علمیه نظر خود را درباره ساخت فیلم درباره مولانا و شمس تبریزی اعلام کردند. آیت‌الله نوری همدانی: ساخت سریال «شمس تبریزی» جایز نیست. آیت‌الله مکارم‌شیرازی:‌ ساخت سریال "شمس تبریزی"‌ شرعاً جایز نیست.
کد خبر: ۷۸۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵ 25 September 2019

به گزارش تابناک قم، متن استفتا از آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله نوری همدانی در خصوص ساخت فیلمی درباره مولانا و شمس به شرح زیر است:

(وَلْتَکُن مِّنکُمْ أُمَّهٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ ۚ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ)

سلام‌ علیکم و رحمه الله

طبق اخبار واصله از خبرگزاری‌های معتبر رسمی با نهایت تأسف مطلع شدیم سریالی در سطح ملی و با استفاده از بودجه‌های دولتی در قالب تیم هنری پیشرفته و کارگردان مطرح و بازیگران شاخص برای نمایش و بزرگداشت شخصیت شمس تبریزی در دست‌ساخت و اقدام است.

با توجه به فساد عقیده شخص مزبور و عقاید پلید او که از اقطاب و اعلام صوفیه بوده و عبارات هتاکانه در تنقیص شخصیت مقدس حضرت صدیقه‌ طاهره (سلام الله علیها) که در مؤلفات منسوب به او، موسوم به مقالات شمس موجود می‌باشد و همچنین با التفات به عواقب و لوازم خطرناکی که انتشار و پخش آن بعد از اتمام ساختش در پی خواهد داشت، استدعای اینجانبان که از طلاب حوزه علمیه قم هستیم این است که عنایت لازم را معظم له جهت توقف هرچه سریع‌تر این مسئله‌ خطرناک مبذول فرمایند.

طول عمر با عزت و سلامت آن بزرگ مرزبان اعتقادات حقه شیعه و فقیه اهل بیت عصمت و طهارت را از جانب خداوند متعال خواستاریم.
(وما علینا الاّ البلاغ المبین)

نظر دو مرجع تقلید درباره ساخت سریال شمس تبریزی

متن پیام آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به این استفتا به شرح زیر است:

بسمه تعالی
با سلام

با توجه به اینکه این کار سبب ترویج فرقه ضالّه صوفیه می‌شود، شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری کرد. همیشه موفق باشید.

نظر دو مرجع تقلید درباره ساخت سریال شمس تبریزی

همچنین پاسخ آیت الله نوری همدانی در پاسخ به این استفتا به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام‌علیکم

این دو نفر نامبرده از اعیان صوفیه می‌باشند و ما برای این مطلب مدارک مقتضی از کتاب‌های خودشان داریم.

اساساً فرقه صوفیه یکی از فرقه‌های ضاله و مضله می‌باشند که با تشکیلات قطب سازی و مرشد بازی به جنگ اسلام ناب قرآن و اهل‌بیت عصمت علیهم‌السلام است آمده‌اند.

حضرت صادق (ع) درباره صوفیه فرموده‌اند «إنهم أعدائنا»؛ یعنی آنها دشمنان ما هستند و ترویج آنها به هر شکلی که باشد جایز نبوده و حرام است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار