عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران:قزوین در عرصه فعالان سایبری جایگاه اول کشور را دارد
کد خبر: ۷۸۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹ 26 September 2019

جایگاه قزوین در عرصه فعالان سایبری

به گزارش تابناک قزوینسعید پورایمانی، عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران گفت: قزوین در سواد رسانه ای از استان های همجوار جلوتر است

وی بیان کرد: در عصر رسانه ها باید پذیرفت که آموزش سواد رسانه امری ضروری است و با وجود تکثر در رسانه ها و دسترسی فراگیرو نامحدود انواع رسانه برای مردم نگران آسیب پذیری مخاطبان هستیم.

پور ایمانی تصریح کرد:از آنجا که در کشورمان هیچ محدودیت سنی برای دسترسی مخاطبان به رسانه‌ها نیست اگر والدین با پیامدها و کاربرد رسانه ها و فضای مجازی آشنا نباشند با آُسیب مواجه می شوند.

وی گفت: تخلف در فضای مجازی در قزوین بسیار کمتر از سایر استان هاست و به همین دلیل میزان مراجعه شهروندان به پلیس فتا چندان قابل توجه نیست.

مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین یادآورشد: با توجه به وجود رسانه های متنوع مانند تلویزیون، انیمیشن و پویانمایی بهتر است خانواده ها ابتدا خود آموزش لازم را ببینند تا بتوانند نظارت بهتری بر فرزندان خود داشته باشند.

پورایمانی اضافه کرد: رسالت ما این است که زمینه آگاهی بخشی جوانان و نوجوانان را در فضای مجازی و سایبری مهیا کنیم تا کودکان بدانند از اطلاعات فضای سایبری چگونه بهره برداری کنند.

وی گفت: با افتتاح نمایندگی انجمن سواد رسانه‌ای در قزوین و برگزاری دوره‌های تربیت مربی برای ارتقا سواد رسانه ای تلاش خواهیم کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران افزود: به نظر می رسد بسیاری از خانواده ها هنوز اهمیت داشتن سواد رسانه را احساس نکرده اند به همین خاطر گاهی فرزندان از والدین اطلاعات بیشتری دارند که این موصوع کنترل امور را سخت می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار