مسلم سلیمی در گفتگو با تابناک:
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گیلانغرب گفت: ثبت روز ملی گیلانغرب یک مطالبه عمومی است.
کد خبر: ۷۸۳۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 28 September 2019

مطالبه مردمی برای ثبت روز ملی گیلانغرب

مسلم سلیمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه گفت: در ابتدای جنگ عراق از محور‌های مختلف به کشور ما حمله می‌کرند، یکی از این محور‌ها محور قصرشیرین و گیلانغرب بود؛ در چند روز ابتدا جنگ قصر شیرین به تصرف دشمن در آمد و تا حدود ۱۵ کیلومتری گیلانغرب یعنی تا محدوده روستا گورسفید و آوزین نیز پیش آمدند و طوری بود که خیلی راحت می‌توانستند گیلانغرب را با گلوله‌های توپشان بزنند مردم با چنگ و دندان از شهرشان دفاع کردند شاید شنیده باشید که خانم فرنگیس حیدر پور که با چوب و تبر از خودشان دفاع کردند و حتی با سربازان عراقی روبه رو شدند.

 سلیمی افزود: این فرهنگ، فرهنگ نابی است فرهنگی که در آن مقاومت و ایثار نهفته است و بایستی حفظ شود؛ما از همان زمان که حضرت امام در دوران جوانیشان اعلام کردند که‌ ای دریای بیکران انسان‌ها به پا خیزید، شاید پس از صحبت‌های حضرت امام این عنایت ویژه الهی بود به جهانیان که خودش را هویدا کرد که قرار است در عصر امام خمینی یه اتفاقات بزرگی رخ بدهد؛ یکی از این اتفاقات شکل گرفتن انقلاب اسلامی بود؛ از همان زمان که حضرت امام این بیان را داشتند تا سال ۴۲ و آن قیام خونین که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

 وی اظهار داشت: مردم ما امتحان خود را پس دادند، یعنی طاغوتی که ۲۵۰۰ سال بر این کشور حکومت میکرد را پس زده و سرنگون کردند و این آزمونی بود برای مردم ما و بعد از آن هشت سال جنگ تحمیلی اتفاق افتاد که شاید به عقل هیچکس یا در حیطه فهم ما نمی‌گنجد که بفهمیم چرا باید بعد از انقلاب درگیر جنگ بشویم، اما انصافا ما هر چقدر پیش رفتیم دیدیم که همه این اتفاقات برای قدرتمند کردن ما بود و ما اگر جنگ را تجربه نمی‌کردیم امروز در برابر استکبار ناتوان بودیم؛ اگر جنگ را مدیریت نمی‌کردیم شاید ضعف‌ها و نقاط قوتمان مشخص نمیشد شاید در نگاه اول خیلی سخت بوده و برای مردم قابل فهم نباشد. جنگ یک بلای خانمان سوزی است.

 سلیمی در ادامه افزود: در همین گیلانغرب شاید بیش از ۵۰۰ نفر در بمباران‌ها شهید شدند؛ کرمانشاه بیش از ۱۶۹ بار بمباران هوایی شد، بیشترین صدماتی که کرمانشاه داشت بمباران هوایی بود. این‌ها چیزایی بود که در دل مردم رعب و وحشت می‌انداخت، اما حضرت امام فرمودند: جنگ برای ما یک نعمت خفیه الهی است. در این جنگ مقاومت کردیم، مردم ما ایثار و فداکاری کردند، هر کاری که بایستی انجام می‌دادند به تبعیت از نهضت عاشورا انجام دادند، این فرهنگ نیاز به پاسداشت دارد و باید حفظ شود؛ اگر ما امروز پیروزیم به خاطر همین فرهنگ مقاومت است.

 فرمانده سپاه ناحیه گیلانغرب در ادامه بیان داشت: روزی در زمان جنگ و بعد از آن می‌گفتیم ما می‌توانیم و بعد از مدتی که از آن گذشت با این شعار جلو آمدیم و توانستیم. ولی امروز ما پیروزیم، چون مقاومت کردیم، راه مقابله را یاد گرفتیم، اگر جنگ نمی‌کردیم راه مقابله با استکبار را یاد نمی‌گرفتیم، ولی امروز می‌دانیم که چطور مقاومت کنیم و از همین مقاومت‌های ما جبهه‌ای شکل گرفت؛ اول نور این مقاومت در کشور ما تابید و الان پرتو‌هایی از این نور مقاومت در کشور‌های مختلف ساطع شده است جبهه‌ای شکل گرفته که این جبهه امروز پوزه استکبار را به خاک مالیده است.

 سلیمی تصریح کرد: زمانی اگر هواپیمای ما را میزدند ما نه تنها هیچ کاری از دستمان بر نمی‌آمد، حتی یک عذر خواهی از ما نمی‌کردند و غرامت شهدای ما را هم ندادند؛ حتی به آن کاپیتان ناو جنگی شان که هواپیمای مسافربری ما را در خلیج فارس زد مدال افتخار دادند. اما امروز ما پهبادشان را زدیم به جای اینکه با ما مقابله به مثل کنند از ما تشکر هم کردند و این‌ها بر گرفته از آن مقاومتی است که مردم در گیلانغرب و خرمشهر و قصرشیرین و مهران و خیلی از جبهه‌های مقاومت انجام دادند.

وی اظهار داشت: این فرهنگ بایستی حفظ و در برابر این تهاجمی که از غرب و دنیای استکبار به سمت ما آمده واکسینه شود، کل دوران چهل ساله انقلاب را اگر مرور کنید، هرگاه توی خیمه استکبار نقشه‌ای برای انقلاب ما می‌کشیدند ممکن بود در ظاهر یک صدماتی به ما رسیده، ولی در نهایت خوشبختانه باعث تقویت ما شده است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: زمانی خلیج فارس ما جولانگاه مزدوران بریتانیای کبیر بود، ولی امروز کسی جرات نمی‌کند با کشتی همین بریتانیای کبیر به راحتی از تنگه هرمز عبور کند. این‌ها همه نشانه آن است که ما قدرتمند شدیم هر نقشه‌ای که برای ما کشیدند باعث تقویت ما شد.

 وی ابراز داشت: این‌ها آمدند داعش را راه انداختند خواستند سرزمین‌های اسلامی جبهه مقاومت را از هم بپاشند و این باعث شد جبهه مقاومت بیش از پیش متحد بشود. شاید اتحادی که ما الان با لبنان، فلسطین، غزه، عراق، سوریه و یمن داریم خیلی محکم‌تر از گذشته است و این نشان می‌دهد که ما در این قضیه موفق بودیم.

 سلیمی خاطر نشان کرد: فرهنگ مقاومت یکی از ناب‌ترین فرهنگ‌هایی است که در دوران انقلاب اسلامی ایجاد شد و ما هر چقدر بتوانیم از این فرهنگ بهره‌مند شویم قطعا پیروزی بعدی ما را به دنبال دارد، استفاده از فرهنگ مقاومت نتیجه آن پیروزی است. همین طور که ما دیدیم پوزه داعش را به خاک مالیدیم یعنی جایگاهی که الان جمهوری اسلامی در کشور‌های منطقه دارد خیلی بیشتر از گذشته است و این بخاطر همین مقاومت‌ها بوده است.

 سلیمی در پایان خاطر نشان کرد: فرماندار گیلانغرب در شورای اداری استان ثبت روز ملی گیلانغرب در ۴ مهرماه را مطرح کردند و این بایستی به صورت مطالبه عمومی در بیاید و مردم خصوصا از نماینده شهرستان این را مطالبه را داشته باشند. اگر این روز ثبت شود ویژه برنامه‌های خاص و اعتبارات خاصی برایش در نظر گرفته میشود و کانون توجه قرار میگیرد، یعنی از آن قربتی که همیشه جبهه‌های غرب، خصوصا گیلانغرب داشتند کم می‌شود. ما در گیلانغرب ۷۵۰ شهید داشتیم و ۵۸۰۰ نفر هم از جا‌های مختلف اینجا شهید شده اند و شهید مهاجر هستند. جایی که نزدیک به ۷۰۰۰ نفر شهید شده اند نبایستی به راحتی از آن گذشت. این منطقه شاید وجب به وجب آن خون شهیدی ریخته شده است، خصوصا مناطق عملیاتی منطقه گورسفید و شیاکوه و آن منطقه‌ای که عراقی‌ها تا آنجا پیش آمدند؛ وجب به وجب آن هم قدمگاه شهدا است و هم جای ریخته شدن خون شهدا است؛ بنابراین نباید به سادگی از کنار این قضیه بگذریم و با پیگیری که انشاالله صورت خواهد گرفت و هم ما مطالبه خواهیم کرد و هم دوستانی که در شورای اداری استان هستند پیگیری کنند و هم مردم باید از نماینده مجلس در خواست بکنند که این روز در تقویم ملی کشور ثبت شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار