توسط وزیر آموزش و پرورش صورت گرفت:
وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش مهمترین نهاد در توسعه کشور و انتشار روحیه همدلی و مسئولیت پذیری در کشور است.
کد خبر: ۷۸۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ 28 September 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه وزیر آموزش و پرورش در شهرستان ثلاث باباجانی ضمن بازدید از مدرسه ۱۷ کلاسه برکت این شهرستان اظهار داشت: من خود را میزبان می‌دانم و به حضار، خیرین، استاندار مسئولین، خانواده‌ها و دانش آموزان خیر مقدم می‌گویم؛ مجموعه مطالبات و درخواست‌های مطرح شده حتماً مورد توجه قرار خواهد گرفت. برای معلمان غیر بومی و تثبیت اشتغال همکاران تلاش می‌کنیم. ما می‌دانیم معلمین اصلی‌ترین رکن تعلیم و تربیت هستتد و باید با آرامش به مسئولیت خود اهتمام کنند در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم. تلاش می‌کنیم شرایط کار و زندگی شما بهتر شود و جایگاه مناسب برای فرهنگیان پیش‌بینی کنیم.

 وی افزود: مدرسه کانون حیات است، همانطور که آدم‌ها جسمی دارند که با همه جانداران شریکند. آن‌ها هم جسم و جان دارند وقتی جانشان گرفته شود جسم از بین میرود جان انسان‌ها هم جانی دارد که مدرسه جان جان انسانهاست. مدرسه کانون یادگیری ست شغل و معلمی شریف‌ترین شغل هستی است. خداوند و پیامبران معلم اند، انسان‌های بزرگ مسئولیتشان تعلیم و تزکیه است. امروز هم همچنان معلمان مهمترین گروه مرجع را در جامعه تشکیل می‌دهند و مورد اعتماد مردم اند، اگر کاستی برای خدمات معلمین هست به تدریج برطرف می‌شود و جزء مسئولیت‌های ما است.

 حاجی میرزایی در خصوص نقش خیرین مدرسه ساز در عرصه تعلیم و تربیت خاطر نشان کرد: خیرین بزرگوار که در اینجا حاضر هستند کسانی هستند که با تلاش و کمک آن‌ها مدرسه از نو شکل گرفته شکل و شاهد بازگشایی مدارس هستیم، که با تلاش مسئولان سرانه فضای آموزشی در استان کرمانشاه کمتر از هفت دهم متر معادل ۷۰ سانتیمتر افزایش یافته و در حالی که ۷۸ مدرسه تخریب شده است تعهد ساخت ۱۴۵ مدرسه در دستور کار قرار گرفته و این با همت خیرین شکل گرفته است.

 وزیر آموزش و پرورش در ادامه ابراز داشت: مهمترین مساله برای ما انتشار حس مسئولیت پذیری و همدلی است، که موجب پایداری انقلاب اسلامی شده است؛ آنچه عزت جمهوری اسلامی را در برابر هجمه‌ها نگه داشت همین احساس بود که افراد با فداکاری همه وجود خود را در طبق اخلاص نهادند، زنان و خانواده‌هایی که از اندک توان برای کمک به رزمندگان در هفته دفاع مقدس استفاده کردند آموزش و پرورش باید مشوق این روحیه در نسل جوان باشد ما باید دانش‌آموزان را در کنار دانش نسبت به رنج‌ها و آلام محیط شان حساس کنیم این نمونه بارز این حساسیت هست که در نهج البلاغه آمده عالمان در مقابل ضعف مردم مسئول اند، کسانی که آگاهی دارند باید در این عرصه به میدان بیایند من از همه آن‌ها تشکر می‌کنم.

 محسن حاجی میرزایی با اشاره به وقوع زلزله در این منطقه تشریح کرد: توسعه این سرزمین در گرو مشارکت آحاد مردم و میزان توانایی برای زدودن محرومیت از سطح جامعه است از مجموع ۴۲ بلای طبیعی ۳۷ نوع آن در ایران اتفاق می‌افتد؛ ما از وقوع بلایا ناگزیریم پس باید مردم را توانمند کنیم، می‌بینیم زلزله‌هایی که با میلیون‌ها کشتار همراه بوده امروز با آگاهی مردم خسارت کمتری را به دنبال دارد در همین زلزله کرمانشاه مدارسی تخریب شد که بیش از سی سال از قدمتش می‌گذشت، اما مدارس نوساز مقاوم بودند.

 وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش مهم این نهاد در توسعه کشور عنوان کرد: ویژگی بسیار مهم آموزش و پرورش ایجاد روحیه صرفه‌جویی و کاستن از هزینه‌های کشور است در واقع با انتقال مهارت و آگاهی درست از بروز خسارت‌های عمده پیشگیری می‌کند امروز ما فراگیرترین رسانه کشور هستیم و با تمام مردم ایران پیوند داریم پیوند آموزش و پرورش با مردم یعنی مصونیت آن‌ها در برابر شکست و مشکلات.

حاجی میرزایی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای مردم نسبت به آغاز به کار این ۷۲ مدرسه ابراز امیدواری کرد و گفت: ما می‌توانیم مردم خود را در مقابل حوادث ایمن کنیم امروز هزینه‌های زیادی صرف جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود، مهم‌ترین نهاد تأثیرگذار در این زمینه آموزش و پرورش است ما باید تبیین‌های درستی از نقش آموزش و پرورش تعریف و انتخاب کنیم این جز با کمک همه مردم بدست نمی‌آید. باید همگی دست در دست هم دهیم تا خاطرات زلزله ۹۶ را برای همیشه به فراموشی بسپاریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار