همایش چرایی و تبیین دفاع مفدس به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، بسیج اساتید، بسیج کارمندان و بسیج دانشجویی دانشگاه در سالن همایش دانشکده هنر و معماری برگزار شد.
کد خبر: ۷۸۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸ 29 September 2019

به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران، در این همایش که با حضور دکتر کوروش نوذری رییس دانشگاه، سردار ملکی مدیرکل دفتر نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران، سرهنگ مولا فرمانده پدافند هوایی شهید ظرافتی شهرستان بابلسر، مسئولان دانشگاهی، اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان برگزار شد، دکتر نوذری ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقذس و یاد و خاطره شهدا، عزت و سربلندی امروز ایران اسلامی را مرهون ایثارگری‌ها، دلاورمردی‌ها و رشادت‌های جوانان این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس دانست و با اشاره به رشد بسیار گسترده توانمندی‌های ایران در زمینه‌های مختلف علمی از جمله تکنولوژی نظامی و دفاعی، بر لزوم تقویت و توسعه این علوم با همت و حمایت همه ارکان و مسئولان نظام تاکید کرد.
       سرآمد علمی کشور، جنگ هشت‌ساله را جنگ بین اسلام( به معنای اسلام ناب محمدی که از سوی امام راحل(ره) مطرح شده بود) با جبهه کفر و جهان استکبار معرفی کرد و با اشاره به حمله ناجوان‌مردانه دشمنان به کشوری که در بحبوحه انقلاب بود، دلایل چرایی دفاع مقدس، نتایج و ثمرات آن را  برشمرد و در بخش‌های دیگری از سخنانش به بیانیه گام دوم، پیشرفت‌های ایران، تبدیل ایران به‌عنوان بازیگر اصلی و عدم نادیده‌گرفتن آن در عرصه بین‌المللی به واسطه جان‌فشانی جوانان این مرز و بوم، سخنان رییس‌جمهور در سازمان ملل، فراهم‌بودن آرامش و انضباط در مملکت با وجود بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های بین‌المللی، کسب 11 برابری رشد علمی کشور در مقایسه با رشد جهانی، انتظاری که بدخواهان نظام بعد از خروج آمریکا از برجام در خصوص تسلیم‌شدن ایران داشتند، حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی به‌عنوان یک باور ملی به‌واسطه رهبری خردمندانه و مردمی با اندیشه روشن و ... اشاره کرد.
       رییس دانشگاه مازندران در پایان سخنانش، بر لزوم پاک‌دستی در مسیر اعتلای نظام مقدس اسلامی تاکید کرد و وجود آرامش و انضباط‌ در کشور را با تمام تحریم‌های ظالمانه، پیامد یک حرکت بسیار خردمندانه و آکاهانه و با پیشگیری و نگرش برای آینده بهتر دانست و راه دستیابی به ایرانی سرافراز و مقتدر را در سایه تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری عنوان کرد.
      در ادامه این مراسم، سردار ملکی مدیرکل دفتر نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران و سرهنگ مولا فرمانده پدافند هوایی شهید ظرافتی شهرستان بابلسر به ایراد سخن پرداختند. هم‌چنین پیش از شروع مراسم، حاضران با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه مازندران، با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ این عزیزان ادای احترام کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار