ابوقداره گفت:متاسفانه متولی متمرکز برای بخش سرمایه گذاری در استان وجود ندارد و اگر سرمایه گذاری وارد استان شود در سردرگمی و موازی کاری بین بخش دولتی و خصوصی می ماند و همین موضوع مهمترین عامل فرار سرمایه گذار است.
کد خبر: ۷۸۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ 01 October 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان:«عباس ابوقداره»، امروز (سه شنبه 9 مهر) در جلسه کمیسیون سرمایه گذاری، بازار پول و سرمایه این اتاق که با حضور اعضای آن برگزار شد، گفت: متاسفانه متولی متمرکز برای بخش سرمایه گذاری در استان وجود ندارد و اگر سرمایه گذاری وارد استان شود در سردرگمی و موازی کاری بین بخش دولتی و خصوصی می ماند و همین موضوع مهمترین عامل فرار سرمایه گذار است.

 

عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی فارس افزود: سرمایه گذاری عنوان های مختلفی در بخش دولتی و دستگاه های اجرایی دارد که عمدتا به جای سرمایه پذیربودن، سرمایه گریز هستند.

 

ابوقداره با اشاره به روش های جذب سرمایه گذار و تسهیل روند سرمایه گذاری اظهارداشت: سرمایه به تنهایی صرفه اقتصادی نداره بلکه سرمایه باید جایی باشد که رشد کند لذا برای جب سرمایه گذاری نخستین اقدام سودآور کردن واحدهای موجود است.

 

وی اضافه کرد: اگر سرمایه گذاری مدیریت نشود موجب تعطیلی واحدهای تولیدی قدیمی می شود و این درحالی است که سودآور شدن سرمایه گذاری های پیشین عامل و انگیزه مهمی برای سرمایه گذاری است.

 

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: ما در این کمیسیون به دنبال رفع تخصصی و کارشناسی موانع سرمایه گذاری و هموار کردن مسیر حضور سرمایه گذاران هستیم.

 

ابوقداره همچنین با اشاره به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تصریح کرد: بیشتر مصوبات این کارگروه در استان اجرایی نشده است در حالی که بر اساس بخشنامه کشوری؛ مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای تمام دستگاه های اجرایی و زیرمجموعه های قوه قضاییه لازم الاجرا است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار