مدیر جامعه معلولان سرپل‌ذهاب گفت: حدود 2 هزار معلول در این شهرستان زلزله‌زده وجود دارد که متاسفانه از سهمیه استخدامی محروم شدند.
کد خبر: ۷۸۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲ 03 October 2019
 

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس ، ثبت‌نام برای هفتمین آزمون استخدامی از تاریخ سوم مهرماه امسال آغاز می‌شود و حدود 21 دستگاه اجرایی متقاضی جذب نیرو هستند.

وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، سازمان امور عشایر ایران، سازمان زندان‌ها، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ثبت احوال کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت نیرو، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، سازمان ملی بهره‌وری ایران، مرکز آمار ایران، سازمان نقشه‌برداری کشور، مرکز آموزش مدیریت دولتی، وزارت علوم، شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب  ایران، سازمان اداری و استخدامی کشور، شرکت سهامی بیمه ایران، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان امور اراضی کشور، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مادرتخصصی و سازمان دامپزشکی کشور، در این مرحله از آزمون قرار است 30 هزار و 200  نیرو را  جذب کنند.

حال براساس ماده 15 قانون حمایت از معلولان، دستگاه‌های اجرائی موظف هستند سه درصد از سهمیه‌های استخدامی خود را به افراد دارای معلولیت اختصاص دهند. 

در همین راستا، با  توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده از طریق سازمان استخدامی کشور دستگاه‌هایی که در هفتمین آزمون استخدامی فراگیر شرکت دارند سهمیه سه درصد افراد دارای معلول را تعیین و شغل مربوط را نیز مشخص می‌کنند،که بیشترین سهمیه سه درصد افراد دارای معلولیت برای وزارت آموزش پرورش، وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی تعریف شده است.

با  توجه به این موضوع، محمد نفریه معاون امور توانخشی سازمان بهزیستی طی نامه‌ای کتبی خواستار اطلاع‌رسانی به جامعه معلولان در این خصوص شده است.

مدیر جامعه معلولان سرپل‌ذهاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این خصوص، از محرومیت معلولان سرپل‌ذهاب از سهیمه سه درصد استخدام در دستگاه‌های اجرائی کشور خبر داد و اظهار داشت: حدود 2 هزار معلول(معلول جسمی حرکتی، بینایی، ذهنی، شنوایی،گفتاری و روانی) در شهر زلزله‌زده سرپل‌ذهاب وجود دارد.

سجاد سرمیلی با بیان اینکه شهرستان زلزله‌زده ثلاث باباجانی چهار سهمیه استخدامی را گرفته است، ادامه داد: متاسفانه شهرستان سرپل‌ذهاب از این سهمیه محروم است و معلولان خواستار اجرایی شدن ماده 15 قانون حمایت از معلولان هستند.

وی ضمن اینکه معلولیت محدودیت نیست، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مدیران تلاش خود را در جذب سهمیه برای استخدام افراد دارای معلولیت به‌کار گیرند طوری که استخدام در دستگاه‌های اجرایی سبب توانمند‌سازی معلولان و حفظ شأن و جایگاه آن‌ها در جامعه می‌شود.

سرمیلی در پایان با بیان اینکه توجه به اشتغال و توانمند‌سازی آن‌ها، دغدغه اصلی جامعه معلولان است، تصریح کرد: ارائه تسهیلات اشتغالزایی از سوی سازمان بهزیستی بدون قطع مستمری یکی از دغدغه‌های اصلی این جامعه است.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار