کتاب "ضرورت بازنگری در رسانه‌های ایران" به قلم رسول مرادی فعال رسانه‌ای کرمانشاه منتشر شد.
کد خبر: ۷۸۵۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷ 06 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا، رسول مرادی در خصوص این کتاب گفت: تلاش کردم تا در این کتاب بصورت مختصر مهمترین مشکلات و چالش‌های پیش روی رسانه‌های داخلی در بخش های مختلف را مورد اشاره و بررسی قرار داده و برخی راهکارهای لازم را هم ارائه دهم.

وی افزود: در این کتاب ضرورت بازنگری در رسانه‌های ایران و همچنین برخی تعاریف، استراتژی و تئوری‌های رسانه‌ای نیز ارائه شده است.

مرادی اظهار کرد: باید این واقعیت را پذیرفت که در حال حاضر رسانه‌های ما با چالش‌های عمده‌ای مواجه‌اند و اثرگذاری لازم را ندارند، از این رو همه باید کمک کنیم موانع پیش روی رسانه‌ها برطرف شوند.

مرادی با بیان اینکه عصر امروز عصر رسانه است، گفت: در این میان جوامعی می توانند در دنیا حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند و به توسعه همه جانبه دست پیدا کنند که بیشترین توجه و سرمایه گذاری را در عرصه بسیار مهم و پراثر رسانه داشته باشند.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه هزینه کردن در حوزه رسانه نه تنها هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری بزرگ و سودآور است، گفت: انتظار می‌رود حمایت‌های همه جانبه از جمله در زمینه مالی از رسانه های داخلی به سرعت و دقت انجام شود تا رسانه های ما از موانع و چالش‌های آزار دهنده پیش رو با توجه به ظرفیت های بالای موجود عبور کرده و به جایگاه واقعی خود دست یابند. البته رسانه ها نیز باید تمام تلاش خود را برای حرفه‌ای تر شدن و تاثیرگذاری مناسب‌تر بکار گیرند.

مرادی پشتیبانی بیشتر مسئولان از رسانه‌ها، توجه لازم به افزایش سطح سواد رسانه‌ای مردم و ارتقای هرچه بهتر و بیشتر تولید محتوای متناسب با نیاز مخاطب و شرایط واقعی در رسانه‌های مختلف را امری بسیار ضروری عنوان کرد.

وی گفت: امیدوارم با انتشار این کتاب قدمی هرچند کوچک را در راستای کاهش مشکلات رسانه‌های کشور و تقویت آنها و همچنین خدمت به جامعه فرهیخته رسانه‌ای برداشته باشم و انتظار است مسئولان مربوطه هم از انتشار اینگونه کتابها حمایت مناسب را داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار