رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از خیرین برای مشارکت در ساخت مدرسه ویژه دانش‌آموزان "اوتیسم" در استان دعوت کرد.
کد خبر: ۷۸۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 06 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،فرزاد سهیلی با اشاره به نیاز کودکان مبتلا به اوتیسم به شرایط و امکانات آموزشی ویژه برای توانمند شدن، اظهار کرد: اوتیسم جزو آن طیف از معلولیت‌هایی است که متاسفانه رو به گسترش است و این موضوع می‌طلبد تا تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای آموزش و توانمندسازی این دانش آموزان فراهم باشد.

 

سهیلی با تاکید بر اینکه اوتیسم علل شناخته شده‌ای ندارد، گفت: اگرچه برخی از علل آن شناسایی شده، اما هنوز به قطعیت نمی‌توان در مورد علل بروز آن اظهار نظر کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه هنوز اوتیسم به عنوان یک معلولیت در بین مردم شناخته شده نیست و بخاطر برچسب هایی که جامعه به کودکان مبتلا به اوتیسم می‌زند ممکن است خانواده‌های دارای چنین فرزندانی با نگرانی‌هایی مواجه باشند، اظهار کرد: بالا بردن آگاهی جامعه نسبت به این معلولیت برای برخورد مناسب با کودکان مبتلا به اوتیسم ضرورت دارد.

این مسئول سپس با اشاره به وجود یک مدرسه ویژه دانش‌آموزان اوتیسم در استان کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر 54 دانش آموز در این مدرسه مشغول تحصیل هستند.

سهیلی گفت: درصددیم تا مدرسه استاندارد دیگری را متناسب با نیازهای کودکان مبتلا به اوتیسم در استان راه‌اندازی کنیم که برای راه اندازی این مدرسه به مشارکت خیرین نیاز داریم.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار