دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان کرمانشاه گفت: ۱۲۰ مسجد و حسینه با ظرفیت اسکان بیش از ۲۰ هزار نفر در این استان برای ایام اربعین آماده شده است.
کد خبر: ۷۸۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱ 06 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،علی انوری، در خصوص اقدامات و تدابیر کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان کرمانشاه طی ایام اربعین حسینی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه مسئول این کمیته بوده و در این راستا برنامه های متعدد و متنوعی برنامه ریزی شده است.

وی افزود: از جمله برنامه های ما طی این ایام تولید محتوا بوده و محتواهای تولید شده را در اختیار ادارات کل و عموم مردم برای نصب بنر قرار داده ایم.

دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان کرمانشاه تصریح کرد: هر اداره ای موظف شده است که محتوای مورد نیاز خود برای تبلیغات را اعم از پوستر، بنر و... از ما تهیه کند.

این مسئول از آماده سازی مساجد و حسینیه های استان کرمانشاه که در مسیر تردد زائران حسینی قرار دارند، طی ایام اربعین خبر داد و گفت: این مساجد برای اسکان احتمالی زائران آماده سازی شده اند.

انوری ظرفیت اسکان تدارک دیده شده برای این ایام را بیش از ۲۰ هزار نفر در اعلام کرد و گفت: امکان استقرار و اسکان زائران حسینی در حسینه ها و مساجد فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعا ۱۲۰ حسینیه و مسجد در استان کرمانشاه به این منظور آماده سازی شده که ۳۵ مورد آن در شهر کرمانشاه واقع شده است.

اعزام روحانی مبلغ به موکب های مسیر تردد زوار

دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان کرمانشاه از اعزام روحانی مبلغ به موکب های مسیر زائران اربعین حسینی در استان خبر داد و گفت: این مبلغین به مردم خدماتی چون پاسخگویی به مسائل شرعی، احکام و تشریح مباحث مربوط به اربعین را ارائه می کنند.

این مسئول از وجود بیش از ۱۲۰ موکب در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: سعی ما این است که برای هر موکب دو روحانی مستقر کنیم که در هر شیفت حداقل یک روحانی در موکب داشته باشد.

دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان کرمانشاه ادامه داد: ۹۰ درصد این مبلغان بومی بوده و ۱۰ درصد نیز از قم و مشهد به استان اعزام می شود.

انوری همچنین از تجهیز حسینیه ها، مساجد، نمازخانه ها و موکب های مسیر تردد زائران اربعین حسینی به مُهر نماز و سایر وسایل مورد نیاز زائران به این منظور خبر داد.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار