رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: تندروها مانند استالین می‌گویند هرکه با ما نباشد، دشمن است/مرحمت فرموده به زنان راه و چاه ورزشگاه را یاد ندهید!/احمدرضا درویش: دیگر از ارشاد مجوز ساخت نمی‌گیرم و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۸۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵ 06 October 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مرحمت فرموده به زنان راه و چاه ورزشگاه را یاد ندهید!
واکنش برخی از کاربران شبکه‌های مجازی به حضور زنان در ورزشگاه‌ها طی روزهای اخیر چنان به طعم تحقیر و سلطه آغشته بود که شیرینی این حضور را برای بسیاری تلخ کرد. این واکنش‌ها از چه نگرشی تغذیه می‌شوند؟ جوک‌هایی که پشت لطیفه بودنشان، طعمی از تحقیر و سلطه را به مخاطب می‌چشانند؛ «خانم‌هایی که بار اول می‌رید ورزشگاه، برا دسشویی رفتن نباید از استاد اجازه بگیرید.» «دخترها حواستون باشه بین دو نیمه زمینا عوض می‌شه، شما تیمتونو عوض نکنید. و امثال این‌ها از جمله مطالبی است که طی روز گذشته در فضای مجازی منتشر شده‌است./ایرنا

چرا رمز یک بار مصرف بانکی گران است؟
آنطور که گفته می‌شود مشتریان بانکی باید برای راه‌اندازی سرویس رمز دوم یک‌بار مصرف خود سالانه حدود ۳۳ هزار تومان کارمزد به بانک پرداخت کنند که این رقم در مقابل سایر کارمزدهای بانکی رقمی بالاست. گفته می‌شود که این خدمات به صورت انحصاری توسط یک شرکت خصوصی انجام می‌شود و این شرکت هزینه‌ زیادی را برای راه‌اندازی و نگهداری این سرویس از بانک‌ها می‌گیرد. این در حالی است که اگر شرکت‌های مختلفی مجوز ارائه این خدمات را داشته باشند، با ایجاد رقابت بین خدمات‌ دهندگان ،ممکن است هزینه‌های اجرای این طرح کاهش پیدا کند./ایسنا

زنگنه با وزیر نفت عربستان دیدار کرد
وزیر نفت ایران بیژن زنگنه در هفته انرژی روسیه در مسکو با همتای خود از عربستان سعودی، عبدالعزيز بن سلمان دیدار کرد. این آژانس خبر به نقل از زنگنه نوشت: "من پیش وزیر انرژی عربستان سعودی در مسکو رفتم و به او گفتم که بیش از 22 سال با هم دوست بودیم و مشکلی برای ملاقات با او نداریم. با همه مردم منطقه دوست هستیم و آنها نباید ما را دشمن خود بدانند. دشمن مشترک ما خارج از منطقه است.” به نوشته اسپوتنیک، در اواسط ماه سپتامبر، تأسیسات نفتی عربستان سعودی از هوا مورد حمله قرار گرفت و این کشور بر اثر این حادثه بیش از نیمی از ظرفیت تولید خود را از دست داد. مبارزان حوثی یمنی مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند، اما ایالات متحده دخالت آنها را زیر سوال برد و مقامات ایرانی را برای آنچه اتفاق افتاده مقصر دانست. تهران این ادعاها را رد می کند. عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در رابطه با این حملات در مصاحبه با سی ان ان گفت: "ما ایران را مقصر می دانیم زیرا هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های پرتاب شده به تاسیسات عربستان سعودی ساخت ایران بوده است."

نخست وزیر انگلیس سوژه خنده کاربران فضای مجازی شد
«من،خودم و من»؛ به دنبال قاپیدن فنجان قهوه بوریس جانسون توسط یکی از دستیارانش چند روز پیش به بهانه پلاستیکی بودن لیوان، امروز عکس نخست وزیر پشت میز کارش با فنجانی که عکسش روی آن بود، باعث شد تا کاربران در فضای مجازی وی را دست بیندازند. کاربری با نام «جان آر استنتون» عکس را منتشر کرده و توئیت کرد چرا نخست وزیر عکس خود را روی فنجان انداخته است؟ بیش از 3500 نفر آن را لایک کردن و کامنت‌های خواندنی زیر آن نوشتند. یکی نوشت دلیلش خودشیفتگی است. از آنجایی که صورت روی ماگ تار شده بود یکی دیگر نوشت حتما عکس ترامپ روی آن است. دیگری نوشت ترامپ هم روی بالشی می‌خوابد که عکسش روی آن است.

فرمانده سپاه: خانه‌ها شبیه هتل می‌شوند
سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در آیین «گرامیداشت مجاهدت‌های رسانه‌ای خانواده معاونت برون‌مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مقابله با جنگ نرم» گفت: رسانه امروز آیینه جهان مدرن و سازنده ارزش‌های یک نظام مشخص است. امروز این واقعیت تلخ تا خانه‌های ما راه  یافته است. شما مفهوم اتاق‌های‌خواب دیجیتال را شنیده‌اید. خانواده‌ها هم به این تصویر کمک می‌کنند و کودکان را به درون اتاق‌هایی می‌فرستند که از مسیر اینترنت با دیگری ارتباط برقرار می‌کند. آرام آرام خانه‌ها شبیه هتل می‌شوند و پدر و مادر هم خدمه هتل هستند!

شوک ناطق نوری به اصولگرایان
«ناطق نوری در جلسه جامعه روحانیت مبارز حاضر شد»؛ این خبری بود که چند روز پیش منتشر شد و کم مانده بود که چشم‌ها از تعجب بیرون بزند. تعجب از این بابت که در طول ۱۰ سال گذشته هربار که جامعه روحانیت مبارز از ناطق نوری دعوت کرد تا به جلسات برگردد، این دعوت از سوی ناطق نوری بی‌پاسخ ماند اما در فاصله چندماهه تا انتخابات مجلس یازدهم و در گیروداری که اصولگرایان هنوز به سازوکار وحدت هم نرسیده اند اولین شوک از سوی جامعه روحانیت و شخص ناطق نوری به فضای انتخابات وارد شد. حضوری که بسیاری را خوشحال کرد و البته بودند آنهایی که ابروهایشان از نگرانی و ناراحتی گره خورد. همان ها که از سال ۸۴ بنای تقرفه را در جریان اصولگرا گذاشتند و پشت پا به بزرگان این جریان زدند./خبرآنلاین

انتقاد شدید آرمین از اصلاح‌طلبان: اصلاحات نیازمند خانه‌تکانی اساسی است
به طور کلی این روزها حال اصلاح طلبان خیلی خوب نیست. نکاتی که شما ذکر کردید به نظر من معلول و نتیجه این حال ناخوش است. اصلاح طلبان نیاز به یک گفتمان جدید و یک خانه تکانی اساسی دارند. پنجره‌ها را باید بازکنند تا هوای تازه وارد شود. وسایل کهنه و زنگارگرفته را باید دم در یا سرکوچه بگذارند تا سمساری ببرد. مرحوم عابد الجابری کتابی دارد به نام دموکراسی و حقوق انسان. در یکی از مقالات این کتاب، جریان‌هایی را که در کشورهای عربی تحول و تغییر را از طریق مبارزات سیاسی و پارلمانی و دموکراتیک دنبال می‌کنند، مورد بررسی قرار می‌دهد. او در برابر راهبردهای رادیکال و انقلابی از راهبرد اصلاحی و مسالمت‌آمیز و قانونی دفاع می‌کند در عین حال می‌گوید این جریان‌ها را معمولاً یک آفت جدی تهدید می‌کند. او تأکید می‌کند حرکت اصلاحی یک حرکت مسالمت آمیز، درازمدت و قانونی است. به همین سبب نیروهایی که حامل چنین مبارزه‌ای هستند همواره در معرض این آسیب هستند که به دلیل طولانی بودن مبارزه، به تدریج استحاله شده و در سیستمی که خواهان اصلاح آن هستند هضم شوند. به گمان من این خطر خیلی مهم است. اکنون بیش از بیست سال از جنبش اصلاحی می‌گذرد. اصلاح طلبان در دهه هفتاد و هشتاد خود در چارچوب‌های متعارفی که از نظر آنان ناکارآمد، فساد آلود و نیازمند تحول بود، بازی نمی‌کردند. در پی روش‌هایی نظیر لابی‌های پشت پرده با باندهای قدرت نبودند. به نیروی اجتماعی حامی خود متکی بودند و به همین سبب توانستند حتی در ساخت قدرت تأثیر جدی بگذارند . رقبای اصلاح طلبان به تدریج ناگزیر شدند مانند آن‌ها حرف بزنند، مانند آن‌ها شعار بدهند و مانند آن‌ها رفتار کنند. باید اعتراف کرد که به سبب دشوار بودن اصلاحات در ایران و در نتیجه طولانی بودن مسیر آن، که با ناکامی‌هایی نیز همراه بوده، بخش‌های از اصلاح طلبان به حضور در قدرت عادت کرده‌اند. این گونه تصور می‌کنند که نفس حضور در مجلس و داشتن مسؤلیت اجرایی هدف است. لذا برخی از آن‌ها برای بقا به زد و بندهای پنهان با باندها و لابی‌های‌ قدرت روی آورده‌اند. برخی به مسائل مالی آلوده شده‌اند. اصلاح طلبان سالم و واقعی باید حساب خود را از این بخش‌ها و افراد جدا کنند. البته که این جراحی هزینه زاست. قطعاً کانون‌های قدرت از این حرکت سوءاستفاده خواهند کرد و به جذب رانده شدگان روی آورده و از آنان برای حضور در مجلس در قالب یک فراکسیون بی اثر به عنوان اصلاح طلب استفاده کرده، خواهند کوشید با انتصاب آن‌ها به پست‌های اجرایی و مدیریتی درجه سه، ظاهر متکثر و دموکراتیکی را به نمایش بگذارند. به نظرم اینها مهم نیست. برای اصلاح طلبان باید اعتماد نیروهای اجتماعی، حفظ اصالت و پرنسیپ اصلاح طلبانه و سلامت از آلودگی‌های مالی و سیاسی و اخلاقی مهم باشد.

۱۰ درصد روحانیون در قدرتند و ۹۰ درصد عوارض آن را تحمل می‌کند
حجت‌الاسلام مصطفی درایتی در گفت وگو با «آزادی» با تاکید بر اینکه «روحانیت باید تکلیف خود را روشن کند» گفت: « مبنا نیست که 10 درصد روحانیت در قدرت باشند و 90 درصد روحانیت عوارض کارکرد آن‌ها را تحمل کنند. این درست نیست. بله تحولاتی در جامعه شکل گرفته و یک عده از روحانیت مورد اعتماد مرد قرار گرفته و وارد قدرت شدند، همان‌ها نیز باید پاسخگوی عملکرد خود باشند. کلیت روحانیت همچنان به وظایف دینی و سنتی خود بیشتر پایبند و علاقه‌مند است.»

احمدرضا درویش: دیگر از ارشاد مجوز ساخت نمی‌گیرم
احمدرضا درویش کارگردان سینما در حاشیه حضور در برنامه «آی‌فیلم پلاس» از تولیدات شبکه تلویزیونی «آی‌فیلم» ضمن اشاره به حواشی انتشار نسخه غیرقانونی «رستاخیز» در فضای مجازی، بیان کرد: من با انگیزه‌هایی فراتر از صرف فیلم ساختن، همراه با گروهم «رستاخیز» را ساختم. پس طبیعتاً اکران نشدن آن یا انتشار غیرقانونی‌اش دلسردمان نکرده است و فکر می‌کنیم همین که قدمی برداشتیم و «رستاخیز» ساخته شد، توفیق بوده است. وی در عین حال تأکید کرد: تنها ناراحتی ما مظلومیت فیلم است. مدیریت فرهنگی کشور ما باید برای مسئله‌ای که فیلم با آن رو به رو بود، تدبیری می‌اندیشید نه اینکه صورت مسئله را پاک کند. انتشار غیرقانونی فیلم لطمه شدیدی به ما زده شد درحالی که می‌شد اتفاقات بهتری را رقم زد.وی در مورد ساخت فیلم جدید و نگرانی از تکرار تجربه «رستاخیز» گفت: شاید از منظر عقلانی کسی که مثل من فیلمش اکران نشده و بعد هم اثرش غیرقانونی نمایش داده شود، از ادامه کار بترسد و این احتمال را بدهد که ممکن است این اتفاق بار دیگر رخ بدهد. بعد از این ماجراها من به این نتیجه رسیدم که مدیران ما پای امضا و مجوزشان نمی‌ایستند و من هم دیگر از آن‌ها مجوز ساخت فیلم نمی‌گیرم. این در حالی بود که فیلم ما در مورد قله معارف شیعه بود.

نقش ناصرالدین شاه در تغییر تاریخ تقویمیِ روز شهادت امام حسن(ع)
دکتر هادی انصاری تحلیلی در خبرآنلاین بر یک تغییر در تاریخ شهادت امام حسن(ع) در دوره ناصرالدین شاه اثبات کرده که روز 7 صفر روز شهادت امام مجتبی است: تعیین روز 28 صفر به عنوان روز شهادت در دوره ناصرالدین شاه اتفاق افتاده است. تولد ناصرالدین شاه در این روز بود و برای اینکه روز تولدش برخورد با شبِ شهادت امام حسن مجتبی(ع) نباشد تا بتوانند جشن بگیرند، دستور داد که در تقویم کشور تغییر بوجود آورند و متاسفانه یک احتمال ضعیف، جای واقعیت پذیرفته شد! اما گفتنی است از آنجا که تولد او در همین روز بوده است، این سنت غلط قرار داده شد وتا آن هنگام روایت بیست وهشتم صفر در ایران معمول نبود و جالب اینکه تنها اکنون در ایران ، این روایت شهرت یافت.»

ادعای علی عسکری درباره «مرجعیت رسانه‌ای شبکه‌های برون‌مرزی» صداوسیما
عبدالعلی علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما هم در مراسم دومین گرامیداشت طلایه‌داران مقابله با جنگ نرم با حضور و تجلیل از شبکه‌های معاونت برون مرزی صداوسیما، به این دغدغه و نقد مهم پاسخ داد و گفت: در ایام محرم و در آستانه ایام اربعینیم باید پیرو حضرت زینب(س) روایتگر این حرکت باشیم. وی افزود: همه روایتگران ما باید هنرمندانه روایت کنند سرعت، دقت و کیفیت باید به‌صورت هنرمندانه رعایت شود. ما باید در این جنگ رسانه‌ای بزرگ ابتدا ابعاد جنگ را درک و بعد بتوانیم به خوبی عمل کنیم. البته او در ادامه این مراسم به نکات دیگری هم اشاره کرد؛ علی‌عسکری تأکید کرد: نکته قابل توجه تکثر رسانه‌ها و حجم رسانه‌ها باعث کاهش یافتن مرجعیت رسانه‌ای‌ ما می‌شود که برای آن برنامه‌ریزی هم شده است‌. باید تلاش کنیم مرجعیت رسانه‌ای شبکه‌های برون‌مرزی خود را حفظ کنیم. وی به مرجعیت رسانه‌ای سازمان صداوسیما اشاره کرد و افزود: مرجعیت بر اساس برندینگ اتفاق می‌افتد؛ برنامه‌های شاخص خود را باید در همه شبکه‌ها حفظ کنیم. باید این موضوع به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد.

روایت ذوالنور از طرح ترور حاج قاسم سلیمانی
نماینده مردم قم و رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تروریست‌ها چند بار با سرویس‌های عبری و عربی ارتباط برقرار کرده و آموزش‌دیده بودند، ۴۰۰ کیلو بمب آماده کرده و از منزلی در برابر حسینیه‌ای که حاج قاسم در آن حضور پیدا می‌کرد گودبرداری کردند. تروریست‌ها تلاش می‌کردند که به زیر حسینیه بروند و خاک‌ها را به صورت نامحسوس در مکان دیگری تخلیه کردند تا همه چیز به صورت عادی باشد ولی در اشراف اطلاعاتی بودند و شکست خوردند./فارس

«لایک» جنجالی سفارت آمریکا
اقدام حساب توییتری سفارت آمریکا در آنکارا به بهانه تازه‌ای برای اعتراض ترکیه به آمریکا بدل شده است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماجرا از دیروز (شنبه)، زمانی آغاز شد که صفحه توییتر سفارت آمریکا در ترکیه مطلب منتشر شده در صفحه یک کاربر درباره احتمال مرگ «دولت باقچلی» رهبر حزب حرکت ملی ترکیه را اصطلاحا «لایک» کرد. در این مطلب، با اشاره به بیماری چند هفته اخیر باقچلی ۷۱ ساله آمده بود که «صحنه سیاسی ترکیه باید خودش را برای نبودن دولت باقچلی آماده کند». باغچلی از متحدان نزدیک «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و حزب تحت رهبری وی یعنی «عدالت و توسعه» به شمار می‌آید. این اقدام سفارت آمریکا، سر و صدای زیادی در میان کاربران ترکیه‌ای به راه انداخت و نهایتا موجب شد تا این سفارتخانه شامگاه شنبه، عذرخواهی کرد.

رهبری موافق اقدامات خودسرانه با متهمان سیاسی نیستند
علی مطهری درباره طرح ممنوعیت پخش اعترافات در تلویزیون گفت: قانون اساسی ما این کارها را اجازه نمی‌دهد ولی چون به فصل سوم قانون اساسی که درباره حقوق ملت است، توجه نمی‌شود مجبوریم قانون عادی تصویب کنیم. ظاهرا درباره متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای، اعترافات غیرواقعی گرفته شده و از صداوسیما پخش شده است. کسانی که دست به این کارها می‌زنند، تصور غلطی از حفظ نظام دارند. قطعا رهبری هم موافق نیستند و اینها خودسرانه این کارها را انجام می‌دهند. اگر مواردی شبیه مورد مازیار ابراهیمی و افراد مرتبط با او وجود داشته، وظیفه جمهوری اسلامی است که جبران خسارت و اعاده حیثیت کند و مجرمان را هم مجازات کند. البته در همین موضوع آقای ابراهیمی ما نشنیدیم که مجرمان این قضیه مجازات شده باشند و حتی نشنیدیم، وزارت اطلاعات خصوصا وزیر وقت یعنی آقای حیدر مصلحی عذرخواهی کرده باشد. گویی هر کاری که انجام می‌شود، درست است و عذرخواهی از قداست جمهوری اسلامی می‌کاهد./ اعتماد

واعظی: بهترین پاسخ به پیشنهاد و اصرار مکرون و جانسون برای دیدار با ترامپ، همان خنده بود
محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس جمهور در گفت‌وگو با ایسنا و در پاسخ به این شوال که: «برخی از رسانه ها از خنده های رییس جمهور در دیدار با نخست وزیر انگلیس انتقاد کرده و با استناد به وضعیت موضع گیری های ضد ایرانی اخیر اروپا، آن را مغایر با دیپلماسی عزتمندانه می دانند. پاسخ شما به منتقدان چیست؟» گفت: به نظرم بهترین پاسخ به پیشنهاد و اصرار وزرای خارجه فرانسه و انگلیس برای دیدار با ترامپ، همان خنده ای بود که رییس جمهوری داشتند. این نشان دهنده اعتماد به نفس ملی و نماد شکست فشار حداکثری بر ایران است./ایسنا

تندروها مانند استالین می‌گویند هرکه با ما نباشد، دشمن است
صادق زیباکلام، درباره تلاش ها برای دوقطبی سازی در آستانه انتخابات مجلس به خبرآنلاین گفت:اصولگرایان چندسالیست که با ریزش آراء روبرو شده اند، در انتخابات مجلس نیز طیف تندرو اصولگرایان با همین مشکل مواجه هستند. در حوزه های انتخابیه بزرگ مثل تهران، اصفهان، مشهد و رشت تندروها هیچ شانسی برای انتخاب شدن ندارند.هدف اصلی آن‌ها از دوقطبی کردن انتخابات آن است که با سوارشدن بر موج نارضایتی‌های عمومی و هجمه و سیاهنمایی علیه دولت و مجلس، خود را همراه با مردم نشان دهند.تندروها را اگر از حیث سیاسی بررسی کنیم درست به‌مانند تمامی دیکتاتورهای دیگر هستند. این افراد تندرو نیز به‌مانند استالین معتقدند که هرکه با ما نیست دشمن ما است.تنها اصلاح‌طلبان و ترقی‌خواهان نیستند که در برابر تندروها قرار دارند، بلکه آن‌ها افرادی همچون لاریجانی، باهنر، احمد توکلی و هرکسی که با تندروها نیست نیز برای آن‌ها دشمن محسوب می‌شود.

در مجلس باید منطق حاکم باشد نه صدای بلند
منصور حقیقت پور نماینده ادوار مجلس گفت: نمی‌خواهم خدای نکرده به میدان بارفروشی اهانت کنم بلکه قصدم این است که در میدان بارفروشی ممکن است صحبت کردن با صدای بلند باعث شود جنسی به فروش برسد ولی در مجلس باید منطق بلند حاکم باشد نه صدای بلند، مردم از مجلس انتظار رفتار و گفتار حکیمانه دارند و این دقیقا همان خواسته مقام معظم رهبری از نمایندگان است. متاسفانه گروهی از افراد بر این باورند که با در دست گرفتن بلندگو و داد و فریاد کردن و کارهایی از این سنخ در صحن مجلس می توانند حرف خودشان را به مردم منتقل کنند اما واقعیت این است که قدری در گمراهی هستند، این افراد اگر بر اخلاق اسلامی و دستاوردهای بلند آن تکیه کنند به طور قطع حرف شان به شکل موثرتری در جامعه شنیده می شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام بازداشت شد
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام به اتهام اخلال در نظام اقتصادی بازداشت شد. تابستان امسال نیز تعدادی از کارمندان جهاد کشاورزی استان تهران به اتهام اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی (گوشت قرمز) محاکمه و زندانی شدند. حمیدرضا خلیلی جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، علیرضا جهیزی کارمند و رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، علی رنجبر کرمانی کارمند حراست و بازرس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، مرتضی عسگری مدیرعامل تعاونی مصرف بنیاد مستضعفان استان تهران، علی سعیدی مباشر توزیع تنظیم بازار شرکت مهام تدبیر آسیا و حسین خلیلی کارگزار تنظیم بازار، متهمان این پرونده بودند./تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار