رییس نظام دامپزشکی استان مرکزی
رییس نظام دامپزشکی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۴۵۰۰ پروانه فعالیت اماکن دامی در حوزه پرورش طیور، دام و آبزیان توسط شورای نظام دامپزشکی استان صادر شده است
کد خبر: ۷۸۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵ 07 October 2019

Image result for دام

احمد اصلانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار داشت: در استان مرکزی ۷۳۸ نیروی بخش خصوصی وجود دارد که عضو نظام دامپزشکی کشور می‌باشند که حدود ۱۰ نفر از آن‌ها دارای مدرک دکتری تخصصی، ۲۱۵ نفر دکتری عمومی، ۱۱ نفر کارشناس ارشد، ۱۶۵ نفر کارشناس، ۲۹۵  نفرکاردان و ۴۸ نفر تکنسین دام هستند.

وی ادامه داد: مراکز فعال بخش خصوصی شامل ۵۱ درمانگاه دامپزشکی، ۳۸ داروخانه، ۲۰ مرکز مایه کوبی و ۱۵۰ مسئول فنی و دستیار در سطح استان  است.

رییس نظام دامپزشکی استان مرکزی گفت: در شش ماه گذشته ۱۲ پروانه درمانگاهی، ۱۹ پروانه مسئول فنی، ۶ پروانه مرکز مایه کوبی، ۴ نفر مایه کوب انجام شده است و همچنین در بحث ماده پنج برای صدور پروانه‌های اماکن دامی ۲۹۷ پروانه موافقت اصولی، ۱۵۴ پروانه تاسیس و ۳۱۳ مورد پروانه بهره برداری صادر شده است.

اصلانی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون نزدیک به چهار هزار و پانصد پروانه اماکن دامی در قسمت‌های طیور، دام و آبزیان توسط شورای نظام دامپزشکی استان صادر شده است.

رییس نظام دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه از اهداف اداره دامپزشکی استان برقراری امنیت بهداشتی است، اظهار کرد: استان مرکزی رتبه سوم تولیدکننده گوشت قرمز است و سالانه  ۴۵۰ هزار تن محصولات دامی از استان صادر می‌شود و کجای دنیا می‌توان  حجمی از فراورده‌های دامی را بدون فعالیت دامپزشکی صادر کرد و با توجه به تمامی اقدامات سازمان دامپزشکی کشور و استان در این خصوص از مسئولین گلایه مندیم چرا نسبت به نقش دامپزشکی بی توجه هستند.

اصلانی گفت: از سیاستمداران و قانون گذاران انتظار داریم بحث ارتقای شغلی دامپزشکان و مسئولین فنی و همکاران در واحد‌های مختلف را جدی بگیرند چرا که این افراد ضامن سلامتی فرآورده‌های دامی هستند.

وی تاکید کرد: متاسفانه برای مسئولین فنی و همکاران آموزش از ردیف‌های مختلف از جمله طرح نظام سلامت هیچ ردیف بودجه‌ای قایل نمی‌شوند.

اصلانی افزود: رسیدن به توسعه اقتصادی در گرو ایجاد توسعه بهداشتی است که آن هم در گرو رشد و تعالی همکاران در حوزه دامپزشکی استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار