فاطمه کندوله در گفتگو با تابناک:
رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه کرمانشاه، افزایش تعرفه سالن‌ها آرایشی را با افزایش اجاره بها مرتبط دانست.
کد خبر: ۷۸۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 08 October 2019

 

 

 

 

 

 

فاطمه کندوله در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه  اظهار داشت: تعداد آرایشگاه‌ها معتبر دارای پروانه کسب ۱۰۴۴ تا است و ۱۶۰ پرونده هم در دست اقدام داریم. به تازگی همایش‌هایی تحت عنوان آشنایی با قوانین انتظامی و رعایت شئون اسلامی برای آرایشگران برگزار شده و همچنین جلسه با اعضایی که دارای ۱۵ سال سابقه کار هستند در دستور کار است. از دیگر اقدامات ما بازدید از آرایشگاه‌های سطح شهر است که پس از بررسی با سازمان غذا و دارو، سازمان اماکن عمومی و اتاق اصناف فعالیت مشترک انجام می‌دهیم، بازرسی‌ها ۳ بار در هفته انجام می‌شود.

 کندوله بازرسی آرایشگاه‌ها را در زمینه متراژ و مساحت، رعایت نکات بهداشتی، دارا بودن تمامی مدارک لازم، الزام نصب دوربین مداربسته یا آیفون تصویری، همچنین مستقل بودن مکان سالن‌ها عنوان کرد.

 وی با اشاره به ازدیاد تعداد سالن‌ها آرایشی افزود: در حال حاضر حدود صنفی نداریم و سالن‌ها در سطح شهر با فاصله کم احداث شده اند، در این زمینه بخشنامه‌ای تنظیم نشده، به علاوه با درخواست ما مبنی بر عدم اعطای مجوز به سالن‌ها مذکور، با توجیه نیاز عامه مردم به این سالن‌ها موافقت نشده است.

 رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های زنان کرمانشاه، با تاکید بر قطعی نبودن ۱۶۰ درخواست در دست اقدام برای احداث سالن‌ها آرایشی، عنوان کرد: تعدادی از این درخواست‌ها در حد تشکیل پرونده باقی می‌ماند. همچنین تعرفه‌های آموزش سازمان فنی حرفه‌ای به دلیل سیر صعودی قیمت مواد و بسیاری هزینه‌ها دیگر افزایش یافته است.

 کندوله در پایان عدم تدوین و تنظیم نرخ نامه جدید را از علل تفاوت تعرفه‌های آرایشگاه‌ها دانست، همچنین این سالن‌ها را از جهت ارائه خدمات متفاوت قلمداد کرد و اذعان داشت: سالن‌ها درجه ۱ یا ۲ هستند، نرخ تعرفه خدمات را توسط اماکن و اتاق اصناف کنترل می‌کنیم. بی شک افزایش روند قیمت‌ها با افزایش اجاره بها مرتبط است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار