دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: همراه بردن سه دسته از دارو‌ها را به عراق ممنوع است.
کد خبر: ۷۸۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷ 08 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از رادیو اربعین حسن نوری ساری اظهار داشت: دارو‌های اربعین با زمان عادی برای سفر به عراق تفاوتی ندارد و به طور کلی سه دسته از دارو‌ها هستند که زوار اجازه بردن به عراق را هم در زمان اربعین و هم قبل و بعد از آن را ندارند.

دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین حسینی به دارو‌های ممنوعه اشاره کرد و گفت: دارو‌های اربعین با زمان عادی برای سفر به عراق تفاوتی ندارد و به طور کلی سه دسته از دارو‌ها هستند که زوار اجازه بردن به عراق را هم در زمان اربعین و هم قبل و بعد از آن را ندارند.

وی به این سه دسته اشاره و عنوان کرد: دارو‌های روان گردان، دارو‌های مخدر و دارو‌های خواب آور را زوار نمی‌توانند همراه خود داشته باشند و اگر کسی به دلیل پزشکی در حال مصرف است باید حتما به پزشک خودش مراجعه کند و تنظیم دوز شود و اگر نیاز است تغیراتی ایجاد شود و سپس به زیارت حضرت امام حسین (ع) مشرف شوند.

دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه دارو‌های پزشکی به طور کلی ممنوعیت خاصی ندارند، اظهار کرد: به طور کلی بردن دارو‌ها برای افراد دیابتی و دارای فشار خون مشکلی ندارد. عمدتا نگرانی برای دارو‌های مخدر از جمله استامینوفن کدئین است. کدئین جزو دارو‌های ممنوعه است. همچنین داروی دیفن اکسیلا که برخی برای مشکلات گوارشی مصرف می‌کنند و دارو‌هایی مثل دیازپام ممنوعه هستند که باید جاگزین شوند.

وی تاکید کرد: افرادی که به دلایل بیماری‌های مزمن دچارند و تحت درمان داروی خاص هستند حتما باید به پزشک خود مراجعه کنند و توصیه می‌کنم دو سری دارو همراه داشته باشند تا اگر به هر دلیلی این دارو‌ها مفقود شد، دارو در دسترس داشته باشند.

نوری ساری متذکر شد: دارو‌هایی وجود دارد که برای کنترل بیماری‌های روانی می‌تواند جایگزین شوند در غیر این صورت مشکل آفرین است و طرف عراقی دارو‌هایی مثل متادون و دارو‌های کدئین و یا دیفن اکسیلا و دارو‌های دیگر را به هر دلیلی بگیرند سختگیرانه برخورد خواهند کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار