کرمانشاه- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت: ۱۶۰ موکب در مسیر تردد زوار اربعین از کنگاور تا خسروی برپا شده است.
کد خبر: ۷۸۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ 08 October 2019

به گزارش از خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، همن صحرایی با بیان اینکه افتخار ما این است که در استانی زندگی می کنیم که به میزبانی زائران آقا امام حسین(ع) معروف و مشهور هستیم، اظهار داشت: در استان کرمانشاه از ورودی کنگاور به سمت مرز خسروی کاروانسراهایی وجود دارد که در گذشته زائر سرا بوده و زائران آقا امام حسین(ع) در این کاروانسراها اسکان پیدا می کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه افزود: همچنین در حسینیه هایی که در شهر کرمانشاه وجود داشت و حتی داخل منازل قدیمی کرمانشاه، محلی برای پذیرش زائر وجود داشت.

وی گفت: به لطف خدا با فرصتی که پس از سقوط صدام ایجاد شد و همچنین مغناطیس و جاذبه حسینی، راهپیمایی عظیم اربعین شکل گرفت و مردم استان کرمانشاه نیز از همان ابتدا به این موضوع ورود پیدا کردند.

صحرایی ادامه داد: مردم استان کرمانشاه هم در راهپیمایی اربعین مشارکت کردند هم به واسطه اینکه در مسیر تردد زائران قرار داشتند، پذیرای این زائران شدند.

این مسئول مرز خسروی را یکی از قدیمی ترین مرزهای کشور به عراق و مسیر تردد زائران حسینی دانست و گفت: زائران حسینی از دیرباز از این دروازه عازم عتبات عالیات می شدند.

وی گفت: از چند سال گذشته در استان کرمانشاه به عنوان مسیر اصلی تردد زائران، کمیته هایی تشکیل شد تا خدمات بهتری به آنها صورت گیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه بیان داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات به عنوان مسئول کمیته مشارکت های مردمی و اسکان و تغذیه زائران، متولی و خادم موکب های مردمی هستیم و کار ساماندهی آنها را به عهده داریم.

پذیرایی بیش از ۲۰ هزار زائر در موکب های حسینی

این مسئول از برپایی بیش از ۱۶۰ موکب در استان کرمانشاه و در مسیر تردد زائران طی ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: هم اکنون زیرساخت های مورد نیاز برای زائران اربعین حسینی در استان کرمانشاه از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه هر ساله تعداد موکب های ما برای اربعین حسینی نسبت به سال قبل افزایش می یابد، ادامه داد: تعداد موکب های ما از ۵۰ تا ۶۰ موکب در چند سال گذشته به ۱۰۰ موکب در سال ۹۶ و ۱۲۰ موکب در سال ۹۷ و ۱۶۰ موکب طی امسال رسیده ایم.

صحرایی ادامه داد: هم اکنون علی رغم اینکه سامانه ما بسته شده و مجوز موقت نیز صادر می کنیم، باز هم متقاضیانی برای برپایی موکب وجود دارد و ۱۶۰ موکب مذکور نیز از تمام شهرستان های استان هستند که برای پذیرایی از زائران طی اربعین پیش رو، ثبت نام کرده اند.

وی تصریح کرد: این موکب ها در مسیر تردد زائران از ورودی استان که شهرستان کنگاور بوده تا خروجی آن که مرز خسروی است، دایر شده و فعالیت خود را نیز آغاز کرده اند.

این مسئول گفت: سال گذشته نیز که مرز خسروی بسته بود بیش از ۸۰ درصد زائران که از مرز مهران خارج شدند از مسیر استان ما عبور کردند و ما هم در مسیر رفت زائران و هم مسیر برگشت آنها قرار داریم.

وی خدمات این موکب ها را در دو بخش اسکان و تغذیه ای دانست و گفت: این موکب ها ظرفیت پذیرایی بیش از ۲۰ هزار زائر در روز را دارند.

صحرایی در خصوص اسکان زائران نیز افزود: ظرفیت اسکان خوبی به این منظور در استان ایجاد شده است و در صورتی که زائران پیاده روی اربعین قصد اسکان در استان ما را داشته باشند، می توانند در اماکن در نظر گرفته شده اقامت پیدا کنند.

برپایی ۱۵ موکب در خاک عراق

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه از برپایی موکب هایی نیز برای خدمات‌دهی به زائران حسینی در خاک عراق خبر داد و گفت: از استان ما ۱۵ موکب در خاک عراق نیز برپا شده است.

این مسئول عنوان کرد: این موکب ها، موکب های بسیار خوب با ظرفیت بسیار مناسبی هستند که دو موکب آن در نجف اشرف واقع شده اند. همچنین موکب هایی در مسیر نجف اشرف تا کربلای معلا در مسیر تردد زائران برپا شده است تا به زوار خدمات رسانی کنند.

صحرایی ادامه داد: در خود کربلای معلی نیز که تمرکز اصلی ما در این نقطه است، عزیرانی از استان کرمانشاه جهت اسکان و تغذیه زائران حضور دارند وبه آنها خدمات رسانی می کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار