کرمانشاه_ مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه گفت: در حال حاضر تمام روستا‌های استان دارای دهیار هستند.
کد خبر: ۷۸۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 08 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، امیر خسروانی ظهر امروز سه شنبه در همایش ملی روستا و عشایر که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: روستایی مرزدار، صادق، تولید کننده، قانع و قدردان است که برای دولت و نظام کم هزینه هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه افزود: با تلاش‌های دولت در بحث زیرساخت‌ها و اشتغال روستایی حدود ۵ تا ۶ برابر بیشتر از سال‌های قبل هزینه شده است.

این مسئول گفت: در روستایی که بیش از جمعیت شهر در آن ساکن هستند نمی‌توان با یک دهیار به همه امورات آن رسیدگی شود لذا زیرساخت‌های تشکیلاتی مجموعه باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌ها و تلاش‌های که در این راستا صورت گرفت در بخش اول ساختار تشکیلاتی در دولت تصویب شد و لایحه استخدامی دهیاری‌ها ابلاغ شده است و در راستای اجرایی شدن است لذا نیاز است قدم‌های بعدی به درستی برداشته شود تا حق روستاییان ادا شود.

خسروانی بیان داشت: در ۲۹۹۵ نقطه جغرافیایی استان کرمانشاه قابلیت سکونت وجود دارد که در ۱۶۶۰ نقطه آن این قابلیت تبدیل شدن به دهیاری را داشته است و حدود ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در روستا‌ها و نقاط عشایری ساکن هستند.

وی عنوان کرد: این جمعیت منسجم و کم توقع در بسیاری از تصمیمات و انتخابات نظام جمهوری اسلامی همواره تاثیر گذار بوده اند و در عرصه‌های دفاع از انقلاب همیشه در صف اول بوده و حضور فعال داشتند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: مدیریت روستایی را باید با قوت و استفاده از تمام ظرفیت‌ها از جمله استاندار، نمایندگان مجلس، مقامات ملی و اعضای شورا‌های شهر و روستا بهبود دهیم.

این مسئول بیان داشت: در حال حاضر تمام روستا‌ها دارای دهیار هستند و آن دسته از روستا‌هایی که فاقد دهیاری اند برای هدف روستا یک مدیر روستا انتخاب شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار