معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: جذب مشارکت مردمی مهمترین عامل توسعه و عمران روستا‌ها است.
کد خبر: ۷۸۶۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 08 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، مهرداد سالاری پیش از ظهر امروز سه شنبه در همایش ملی روستا و عشایر با اشاره به اینکه بحث توسعه چند جانبه است، اظهار داشت: در خصوص روستا‌ها توسعه فقط رشد فیزیکی نیست بلکه مباحث اجتماعی، اقتصادی، فرهنگ و ... در توسعه یک راستا نقش دارد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: یکی از قابلیت‌هایی که با تلاش استاندار شکل گرفت عبور زائران از مرز خسروی است که علاوه بر بعد مذهبی قابلیت‌های زیادی در راستای اقتصادی نیز در استان به وجود خواهد آورد.

وی گفت: در استان کرمانشاه ۱۶۶۰ دهیار و ۵ هزار نفر عضو شورا را داریم لذا امیدواریم برای سال‌های بعد به همت استاندار دارای سالن بزرگی شویم تا برای برگزاری همایش از حضور همه این افراد استفاده کنیم.

این مسئول گفت: تداوم این کار و تردد زوار از این مسیر می‌تواند رونق اقتصادی را برای استان کرمانشاه به همراه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور بانوان در جامعه ادامه داد: حضور بانوان در بین دهیاران نشان دهنده فرهنگ بالای مردم استان کرمانشاه است.

سالاری بیان داشت: امروزه می‌بینیم بسیاری از روستا‌های ما سمت و سویی پیدا کرده اند که دیگر روستا نیستند و به شهر‌های کوچک تبدیل شده اند و این یکی از لطماتی است که امروز به روستا‌ها وارد شده است.

خانه‌های روستایی با فرهنگ و سنت همخوانی داشته باشد

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه بیان داشت: اگر چه داشتن بنای محکم لازم است، اما نباید خانه‌های روستایی با فرهنگ و سنت ما در روستا‌ها همخوانی نداشته باشد لذا وظیفه دهیاران فقط کار عمرانی و فیزیکی محدود نمی‌شود بلکه باید در روستا‌ها طرح‌های هادی را به سمت و سویی ببرند که تبدیل بافت فیزیکی نشود و تلاش کنند شکل روستا‌ها حفظ شود.

این مسئول بیان داشت: در روستا‌ها باید به قابلیت‌های گردشگری که همه از آن دم می‌زنند و بخشی از اقتصاد دنیا را تشکیل داده است توجه شود.

سالاری گفت: اگر قرار است از ظرفیت روستا‌ها در راستای صنعت گردشگری استفاده کنیم باید فرهنگ و سبک زندگی روستایی را تغییر ندهیم یا اینکه بنا‌ها را همچون شهر شکل ندهیم چرا که در این صورت دیگر قابلیت گردشگری و جذابیت برای گردشگران را ندارد.

شاه کلید موفقیت دهیاران و شورا‌ها برای توسعه و عمران روستا‌ها جذب مشارکت مردمی است

وی به رویداد گردشگری ۲۰۲۰ استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: به همین جهت تعداد زیادی از روستا‌ها برای سال آینده در زمینه گردشگری میزبان گردشگران خواهند بود و این می‌تواند بر بحث اقتصادی استان تاثیرگذار باشد.

این مسئول گفت: شاه کلید موفقیت دهیاران و شورا‌ها برای توسعه و عمران روستا‌ها جذب مشارکت مردمی است که اگر این امر بین روستا‌ها بنا گذاشته نشود امکان توفیق صفر است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه بیان داشت: روستا یعنی جریان روستایی و اگر این جریان به زندگی شهری تبدیل شود بدون شک با یک فاجعه مواجه خواهیم شد.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تنور خانه‌های روستا‌ها به روستا گرما ببخشد و مسیر زندگی شهری را در پیش نگیرند به این منظور باید دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار