یاور محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: تغییراتی در سیاست‌های کاری استان انجام داده ایم، همچون تغییر سیاست کاری را با دیگر ارگان‌های آموزشی از رقابتی به هم افزایی، که نتایج خوبی داشته است.
کد خبر: ۷۸۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 08 October 2019

یاور محمدی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تغییراتی در سیاست‌های چند محور کاری استان انجام شده، اول اینکه سیاست کاری را با دیگر ارگان‌های آموزشی از رقابتی به هم افزایی تغییر دادیم و سپس در یک طرح اطلاعاتی تحت عنوان طرح تکاپو ظرفیت‌های اقتصادی هر شهرستان را مشخص و بر اساس آن با دستگاه‌های مرتبط وارد مذاکره شدیم و نتایج خوبی داشته است.


یاور محمدی در ابتدا به معرفی اجمالی فنی و حرفه‌ای پرداخت و گفت: عنوان این سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است و باید ساختارش به گونه ای باشد که آموزش انجام شود و وظایف متفاوت و متعددی دیگری نیز بر عهده دارد از جمله سنجش، تعیین صلاحیت و صدور گواهینامه مهارت بین المللی 


وی گفت: به طور کلی ۲۳۱ آموزشگاه فنی حرفه ای آزاد در استان دارای مجوز فعالیت آموزشی هستند که از این تعداد ۲۲۵ واحد آن اکنون نیز در حال فعالیت هستند.


محمدی در این گفتگو تعداد مراکز آموزشی دولتی در سطح استان را ۲۲ مرکز عنوان کرد و افزود: نوزده مرکز آن فعال می باشد که وظیفه ارائه آموزش های مهارتی را به عهده دارد.


این مسئول در خصوص وضعیت مهارت آموزی در سطح استان اذعان کرد: بحث مهارت آموزی در حوزه‌های مختلفی مانند آموزشگاه‌های دولتی و آزاد، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، سازمان زندان ها، دانشگاه ها، نیرو‌های مسلح، بهزیستی و کمیته امداد، اصناف و... انجام می‌شود، همچنین در زندان ها ۹۹ هزار نفر ساعت و هزار ۳۹۵ نفر دوره آموزش ارائه شده است.

 
محمدی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۶۰۳ هزار نفر ساعت در قالب ده هزار نفر دوره آموزش در بخش دولتی ارائه شده تصریح کرد: متاسفانه از این جمعیت حدود یک چهارم بیکار هستند؛ که براساس آمار به ۱۸/۵ درصد کاهش پیدا کرده که جا دارد از زحمات استاندار، و تیم اقتصادی استان تشکر کنم.  

 

به گفته این مسئول: در بخش‌های صادرات، فروش و بازاریابی نقص‌های جدی داریم، که باید افراد خبره‌ای را آموزش دهیم تا بتوانند این زمینه‌ها را پوشش دهند و برای انجام اینکار از ظرفیت مربی‌های مراکز آموزشی مانند دانشگاه یا کارشناسان خبره یا استادکاران ماهر استفاده می‌کنیم.


وی در پایان اظهار کرد: مهارت آموزی راهی مناسب برای ایجاد اشتغال می‌باشد، لذا از مسئولین و رسانه‌ها تقاضامندم در راستای فرهنگ سازی اقدامات لازم صورت گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار