بابک عاطفی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور دارای طرح هادی شدند و در نظر داریم در روستا‌های بالای ۱۰ خانوار هم صورت گیرد.
کد خبر: ۷۸۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ 09 October 2019

 

 

 

 

 

 

 

بابک عاطفی در نشست مشترک با خبرگزاری تابناک کرمانشاه در گفتگو با خبرنگاران این مجموعه خبری اظهار کرد: در تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور طرح هادی اجرا و در روستا‌های بالای ۱۰ خانوار هم این طرح را اجرا خواهیم کرد.


وی گفت: در امر بازسازی مناطق زلزله زده، در شهر‌ها و روستا‌ها حدود  ۴۰ هزار واحد احداث که میانگین پیشرفت فیزیکی حدود ۹۵ درصد است و می‌توان گفت که بازسازی روبه اتمام است.


عاطفی تصریح کرد: در شهر سرپل ذهاب حدود ۴۵۰۰ واحد آسیب وجود داشت، اما پروانه‌های صادر شده در شهرداری بالای ۹ هزار واحد مسکونی است و به دلیل افزایش طبقات هزینه نیز افزایش یافته است.


مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمانشاه افزود: قانون برای بنیاد مسکن تکلیف نکرده که برای مستاجرین بازسازی مسکن داشته باشد، اما با این حال به مستاجرین آسیب دیده کمک معیشتی بلاعوض اختصاص داده شد.


این مسئول با اشاره به بازسازی مناطق آسیب دیده، تشریح کرد: در کنار بازسازی این مناطق، تهیه و اجرای ۱۰۰ پروژه طرح‌ هادی و سند دار کردن واحد‌های مسکونی در روستا‌ها نیز جز فعالیت‌های بنیاد مسکن بود و همچنین در مناطق زلزله زده، روستا‌های در معرض  خطر را جابجا کردیم که آمار آن‌ها در سال ۹۷ به حدود ۳۷ روستا رسید.

عاطفی در خصوص آسفالت مسیر‌های روستایی گفت: حدود ۲۰ میلیارد تومان قیر رایگان تحویل دادیم و ۹۳ روستا از این اعتبارات در سال ۹۷ بهره‌مند شده و در سال ۹۸ معادل ۳۰ میلیارد تومان برای ۱۰۳ روستا قیر رایگان در نظر گرفته شده است.


مدیرکل بنیاد مسکن با بیان اینکه در ۱۹۲ روستا با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان طرح هادی اجرا شده، عنوان کرد: این اعتبار از محل‌ اعتبارات استانی و اعتبارات ملی تامین شده و از اردیبهشت ماه سال  ۹۷ پروژه‌های در حال ساخت تحویل داده شدند. 


وی در خصوص اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده گفت: بیش از ۲ هزار واحد بعد از وقوع سیل احداث کردیم که تعدادی مربوط به روستاها و تعدادی مربوط به مناطق شهری بود، بیش از هزار واحد هم تعمیراتی در این مناطق داشتیم.

 

عاطفی اذعان داشت: اعتبارات سیل در دو مرحله خرداد و شهریور ماه ابلاغ شد، که همگی به بانک‌ها معرفی و برای اغلب آن‌ها عقد قرارداد انجام شده است.


این مسئول با اشاره به اینکه اعتبارات تخصیص داده شده برای مناطق آسیب دیده متفاوت است،عنوان کرد: تسهیلات بانکی برای مناطق روستایی ۴۰ میلیون و در شهر ۵۰ میلیون، کمک بلاعوض در روستا ۱۰ میلیون و در شهر ۱۲ میلیون، کمک بلاعوض اسکان موقت در روستا ۶ میلیون و در شهر ۱۲ میلیون، تسهیلات معشتی ۱۵ میلیون و کمک بلاعوض معیشتی ۵ میلیون است.


عاطفی گفت: جمع تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض برای واحد‌های روستایی حدود ۷۵ میلیون و واحد‌های شهری حدود ۹۴ میلیون تومان است.


وی درخصوص ساخت و بازسازی مساجد گفت: از لحاظ قانونی در شرح وظایف اوقاف است که متاسفانه نتوانست و ما حدود ۱۵ میلیارد برای این امر اختصاص داده ایم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار