کرمانشاه_ حجم تردد در محور‌های منتهی به خسروی افزایش یافته و از امروز نیز پرواز کرمانشاه به نجف و بالعکس برقرار شده است.
کد خبر: ۷۸۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲ 10 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از خبرگزاری مهر: هر چه به ایام اربعین سید و سالار شهیدان نزدیک‌تر می‌شویم، ازدحام جمعیت در نزدیکترین پایانه مرزی به کربلای معلی بیشتر می‌شود؛ زائرانی که از گوشه و کنار کشور خود را به خسروی رسانده‌اند تا در بزرگترین اجتماع جهان اسلام حضور یابند.

مرز خسروی نیز این روز‌ها به تکاپو افتاده و میزبان خیل زائرانی است که به یکی از مجهزترین مرز‌های کشور آمدند و از خدمات دهی و امکانات مناسب راضی هستند.

تمهیدات لازم در مسیر عبور زائران حسینی از کنگاور تا خسروی اندیشیده شده است و در این مسیر موکب‌ها و مراکز مختلف بهداشتی و درمانی برپا شده، همچنین در ورودی و خروجی شهر کرمانشاه نیز چادر‌هایی برای اسکان موقت زائران تعبیه شده است.

حجم تردد در محور‌های منتهی به خسروی افزایش یافته است و با تدابیر اندیشیده شده علی رغم افزایش حجم ترافیک، مشکلی در جریان تردد‌ها وجود ندارد.

پرواز کرمانشاه به نجف و بالعکس نیز از امروز برقرار شده است و زائران می‌توانند از طریق هوایی به کشور عراق سفر کنند.

استقرار ۱۴ مرکز بهداشتی شبانه‌روزی در مسیر زائران اربعین

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پیش بینی تردد یک میلیون نفری از مرز خسروی اظهار داشت: بر اساس برنامه عملیاتی طراحی شده هماهنگی لازم برای ارائه خدمات بهداشتی -درمانی به زوار در زمینه‌های مختلف انجام شده است.

وی افزود:افرادی که در طول مسیر دچار مشکل می‌شوند، می‌توانند به ۱۴ مرکز بهداشتی و درمانی شبانه روزی با حضور پزشک و کادر پزشکی که در مسیر کنگاور تا خسروی مستقر شده مراجعه کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: همچنین در پایانه خسروی یک مرکز شبانه روزی با حضور پزشک و پرستار و دارویار به زوار ارائه خدمات می‌کند.

نصب ۵۰۰۰ تابلوی ایمنی در مسیر‌های منتهی به مرز خسروی /محور‌های بدون تابلو شناسایی شده است

فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: تاکنون بیش از پنج هزار تابلو در سطح محور‌های مواصلاتی استان کرمانشاه منتهی به مرز خسروی نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: تابلو‌های نصب شده شامل تابلو‌های اطلاعاتی و ایمنی است.

این مسئول گفت: همچنین در برخی از محور‌ها که مشکل عدم نصب تابلو‌های راهنما و ایمنی وجود دارد که امروز نسبت به نصب تابلو‌ها اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه محور‌های مواصلاتی بدون تابلو شناسایی شده است، افزود: تابلو‌های مذکور در کارگاه‌ها بازسازی شده و به زودی نصب می‌شود.

تردد ۴۰۰۰ زائر اربعین از مرز خسروی

محمد ابراهیم الهی تبار در گفتگو با خبرنگار مهر، از تردد ۴۰۰۰ زائر از مرز خسروی تا کنون خبر داد و اظهار داشت: در خسروی و منذریه مسائل به خوبی پیش می‌رود.

وی با اشاره به افزایش حجم زائران در مرز خسروی افزود: صبح امروز با خیل عظیم و حجم بالای زائران در این مرز مواجه بودیم، اما هم اکنون به سمت روان شدن کار سوق پیدا کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه از فراهم بودن تمام امکانات در این مرز خبر داد و عنوان کرد: تا به این لحظه از نظر امکانات کمبودی نداشته ایم.

کرمانشاه _. اسلام آباد غرب پرحجم‌ترین محور

سرهنگ محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت ترافیکی محور‌های استان کرمانشاه (منتهی به مرز خسروی) اظهار داشت: هم اکنون با توجه به اینکه تردد‌ها در حال افزایش است، حجم ترافیک نیز روندی افزایشی دارد.

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه افزود: علی رغم افزایش حجم ترافیک، مشکلی در جریان تردد‌ها نداریم و همه مسیر‌ها باز است.

حیدری پرحجم‌ترین محور از نظر بارترافیکی را مربوط به محور کرمانشاه- اسلام آباد غرب دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه محور حمیل به سرآبله یک راه دو طرفه غیرمجزا داریم و این محور بسیار پرپیچ و خم بوده و پرتگاه‌هایی نیز در مسیر وجود دارد، رانندگان باید با احتیاط بیشتری از این مسیر تردد کنند.

نصب تصاویر شهدای کرمانشاه در مسیر زائران اربعین

حجت الاسلام هادی عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مسیر پیاده روی اربعین به بازسازی تابلو‌ها و تصاویر شهدا پرداختیم.

وی افزود: همچنین تصاویر شهدای شاخص و مدافع حرم را در اختیار موکب داران علاقه‌مند به نصب تصاویر شهدا قرار دادیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه از آمادگی خانواده شهداو ایثارگر برای ادای نذورات خبر داد و گفت: این نذورات برای پذیرایی از زائرین جمع آوری و به موکب‌های ویژه ایثارگران تحویل شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: موکب‌های ویژه ایثارگران به صورت خودجوش و مردمی در مسیر پیاده روی اربعین برپا می‌شود.

حامد دارابی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: به منظور رفاه حال زوار اربعین، از فردا هفدهم مهر ماه تا سوم آبان ماه، پرواز مستقیم کرمانشاه _نجف و بالعکس راه اندازی می‌شود.

وی افزود: این پرواز‌ها روازنه در چهار برنامه ساعت ۵ و ۵:۳۰ دقیقه صبح، ۱۵ و ۱۵:۳۰ دقیقه انجام خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: این پرواز‌ها با تلاش حج و زیارت و فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی راه اندازی شده است.

زائرسرا‌های سپاه آماده پذیرایی روزانه ۵۰۰۰ نفر زائر اربعین

بهرام میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در راستای خدمات رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین از دو ماه پیش در این منطقه اقدام به راه اندازی ستاد اربعین با کمیته‌های آماد و پشتیبانی، کمیته فرهنگی و... کرده است.

وی افزود: این کمیته‌ها و مجموعه مذکور شبانه روزی در خدمت زائران حسینی هستند و با توجه به اینکه زوار ابا عبدالله تا ساعات ۱۵ و ۳۰ اجازه تردد از مرز را دارند، مجبورند شب را در قصرشیرین سر کنند و از این امکانات سپاه برای پذیرایی و اسکان آن‌ها استفاده می‌شود.
معاون فرهنگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه ادامه داد: ما آمادگی اسکان حداقل ۵ هزار نفر در روز را داریم و کمیته فرهنگی ما نیز پابه پای کمیته پشتیبانی در زمینه آماده سازی فضا تلاش می‌کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار