جانشین ستاد اربعین صنعت نفت جنوب:
جانشین ستاد اربعین صنعت نفت جنوب گفت: به منظور تامین بخشی از نیاز آب موکب های اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه ۱۵ دستگاه تانکر آبرسان اختصاص داده شد.
کد خبر: ۷۸۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 12 October 2019

محمد خانچی افزود: امسال تمام خدمات ویژه ایام اربعین از سوی شرکت های وابسته به وزارت نفت در استان خوزستان به صورت یکپارچه ارائه می شوند.

وی اظهارداشت: صنعت نفت در کنار دیگر دستگاه های متولی روزانه ۵۰۰ هزار لیتر آب آشامیدنی در اختیار موکب های مستقر در مرزهای خروجی به کشور عراق قرار می دهد.

جانشین ستاد اربعین صنعت نفت جنوب ادامه داد: با توجه به اهمیت آبرسانی، با تلاش کارکنان ترابری صنعت نفت، این تانکرهای آبرسان روزانه ۲ یا سه سرویس در مسیرهای منتهی به مرزها تردد می کنند.

وی به هماهنگی های انجام شده با ستاد اربعین استان خوزستان اشاره کرد و گفت: این ۱۵ تانکر تا پایان اربعین به خدمات رسانی به زائران اربعین ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش، رییس کمیته تغذیه، اسکان و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خوزستان روز گذشته به افزایش پنج تا ۶ برابری جمعیت زائران اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه نسبت به اربعین پارسال اشاره کرد و گفت: برای تامین آب آشامیدنی زائران بامشکل روبرو هستیم و از هموطنان تقاضا داریم نذر آب کنند.

همزمان با شروع تردد زائران اربعین حسینی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خوزستان تعداد ۲ جایگاه سیار سوخت رسانی در مرز چذابه مستقر کرد.

این جایگاه ها برای تامین سوخت موردنیاز اتوبوس‌هایی است که به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه می‌دهند و به صورت شبانه روزی تا پایان ماه صفر فعال خواهند بود.

همچنین شرکت های توزیع کننده گاز مایع، تعداد ۱۰ هزار سیلندر برای ۳۰۰ باب موکب در مرز چذابه درنظر گرفته اند.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران و اصحاب آن حضرت به اوج خواهد رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار