دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: بزودی مرحله چهارم پرداخت وجوه به مالباختگان پرونده گلیم و گبه را آغاز خواهیم کرد.
کد خبر: ۷۸۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 13 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه، محمدحسین صادقی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه تاکنون طی سه مرحله ۸۰ میلیارد تومان به ۹۶۰۰ نفر از مالباختگان پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان پرداخت شده، اظهار کرد: در حال حاضر پرداخت مطالبات ۲۶۰۰ نفر از مالباختگان باقی مانده که در مرحله چهارم تلاش می‌کنیم با ۲۲۰۰ نفر آن‌ها تسویه کنیم.

وی تصریح کرد: میزان مبلغی که در مرحله چهارم پرداخت می‌شود نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان خواهد بود.

دادستان کرمانشاه اولویت دستگاه قضایی استان در پرونده گلیم و گبه را کاهش فراوانی شاکیان با پرداخت طلب آن‌ها دانست.

وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم پیش از اینکه این پرونده وارد سومین سالگرد خود شود، مطالبات مالباختگان را به طور کامل پرداخت نماییم.

صادقی در ادامه عنوان کرد: علی رغم اینکه مردم استان تجربه تلخ پرونده گلیم و گبه را دارند، اخیرا در شرق استان هم به نمونه دیگری از چنین پرونده‌ای برخورد کردیم.

وی اضافه کرد: در این پرونده متهم ۵۰ میلیارد تومان از سرمایه مردم را با وعده مشارکت در تولید و ایجاد یک کارخانه صنعتی جذب کرده و سود‌هایی را از محل اصل سرمایه سرمایه‌گذاران قبلی به مردم پرداخت می‌کرد تا جلب اعتماد کند.

دادستان کرمانشاه یادآورشد: تاکنون این پرونده ۳۰۰ شاکی دارد که متهم از دو سال پیش از آن‌ها جذب سرمایه کرده است.

دادستان کرمانشاه گفت: به منظور برقراری امنیت مطلوب‌تر در ایام اربعین ۵۰۰ معتاد متجاهر و متکدی علاوه بر ظرفیت قبلی که در استان داشتیم جمع آوری شد.

وی در ادامه سخنانش از آمادگی دادسرای کرمانشاه برای ارائه خدمات ویژه قضائی به زائرین اربعین حسینی در استان خبرداد و اظهارکرد: نیرو‌های دادسرای کرمانشاه از کنگاور به عنوان ورودی استان تا قصرشیرین این آمادگی را دارند که خدمات ویژه و فوری به زائرینی که به خدمات قضایی نیاز پیدا می‌کنند، ارائه دهند.

وی تصریح کرد: همچنین در مرز خسروی نیز مرکز فوریت‌های قضایی را با حضور یک دادیار ویژه راه اندازی کرده‌ایم. تا مردم جهت دسترسی به خدمات قضایی معطل نشوند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در ادامه از دستگاه‌هایی نیز که در مسیر تردد زائرین اربعین حسینی به ارائه خدمات می‌پردازند خواست تا با هماهنگی بیشتر کیفیت خدمات خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه برپایی موکب‌ها باید با اخذ مجوز از دستگاه متولی باشد، تاکید کرد: رعایت نکات بهداشتی و رعایت ملاحظات محیط زیستی در موکب‌ها از مسائل مهمی است که باید آن را مورد توجه جدی قرار داد.

صادقی گفت: همچنین در این ایام به افراد شرور و سابقه دار زندانی که ممکن است آزادی آن‌ها به این مراسم عظیم لطمه‌ای وارد کند، مرخصی داده نمی‌شود.

وی در ادامه اعلام کرد: باتوجه به اینکه ممکن است معتادین متجاهر و یا افراد متکدی در پارک‌ها، موکب‌ها و .. برای زائرین اسباب مزاحمت ایجاد کنند، با تمهیداتی که اندیشیدیم علاوه بر ظرفیت قبلی ۵۰۰ نفر دیگر را جمع آوری کردیم تا امنیت مطلوب‌تری در این ایام داشته باشیم.

به موضوع پروژه روگذر اسلام آبادغرب ورود کرده‌ایم.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پروژه احداث پل روگذر در کنار تپه تاریخی چغاگاوانه اسلام آباد غرب که این روز‌ها حواشی زیادی در فضای مجازی استان به دنبال داشته پرداخت و گفت: باتوجه به اینکه مدیرکل میراث فرهنگی استان نامه‌ای برای دادستان اسلام ابادغرب در خصوص اجرای این پروژه و آسیب آن به تپه تاریخی چغاگاوانه ارسال کرده، ما هم از دادستان این شهر خواسته‌ایم تا به آن رسیدگی کند.

وی تاکید کرد: همچنین قرار شده نشستی تخصصی با حضور میراث فرهنگی، شهرداری اسلام آبادغرب و دادستان اسلام آباد غرب تشکیل شود تا بصورت فنی و کارشناسی این مسئله مورد رسیدگی قرار گیرد.

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: باتوجه به رسالتی که دستگاه قضایی در حفاظت از میراث فرهنگی استان دارد، بدیهی است که ما نیز به عنوان مدعی العموم در این موضوع نظارت دقیقی خواهیم داشت.

صادقی در پایان از رسانه‌های استان خواست تا انعکاس دغدغه‌های خود را همراه با ارزیابی‌ها و تحلیل‌های دقیق و کارشناسی همراه کنند.

در ادامه این نشست انعقاد تفاهم نامه طرح "رای کار" با حضور مدیران کل جهاد کشاورزی، بهزیستی و زندان‌های استان در دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد.

دادستان کرمانشاه در این نشست به پیامد‌های اجتماعی مجازات زندان برای فرد زندانی و خانواده‌اش اشاره کرد و گفت: زمانی که فردی زندانی می‌شود، برچسب زندانی بودن در سوابقش خواهد بود و این مسئله محدودیت‌های اجتماعی زیادی را برای این دسته از افراد بوجود می‌آورد.

وی اضافه کرد: همچنین زندان محلی برای تبادل تجربیات بزهکارانه است و این امکان وجود دارد که فرد زندانی پس از رهایی به مقوله‌های دیگر بزه وارد شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی دیگر از مهمترین پیامد‌های زندانی شدن فرد، مواجه شدن معیشت خانواده زندانی با عسر و حرج است.

وی تاکید کرد: بر این مبنا همانگونه که رئیس قوه قضائیه هم تاکید دارند، باید نهایت تلاش خود را بکارگیریم تا مجازات حبس تنها برای افرادی در نظر گرفته شود که آزادی آن‌ها مخل امنیت اجتماعی است.

صادقی خاطرنشان کرد: برای این منظور از چند سال پیش طرح مجازات جایگزین حبس را در استان اجرایی کردیم و طرح رای کار را اجرایی کنیم.
به گفته این مسئول اجرای این طرح در کرمانشاه شروع شده، اما آغاز رسمی آن پس از اربعین خواهد بود و ۱۷۰ نفر از زندانیان استان را شامل خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: مطابق تفاهم نامه‌ای که امروز (دوشنبه) بین دادسرای استان، امور زندان‌ها، اداره کل بهزیستی و جهادکشاورزی منعقد می‌شود، از این پس زندانیانی که شامل طرح کار می‌شوند به جای زندان رفتن در این دستگاه‌ها مشغول ارائه خدمات عام المنفعه خواهند شد.

وی با بیان اینکه افرادی که مشمول این طرح هستند توسط اداره کل زندان‌های استان بیمه خواهند شد، عنوان کرد: دستگاهی هم که از ظرفیت کار افراد زندانی بهره می‌برد، باید ماهیانه مبلغی را به عنوان حقوق به حساب این افراد یا خانواده‌های آن‌ها واریز کند.

صادقی تاکید کرد: همچنین یکی از اهداف اجرایی شدن این طرح مهارت آموزی افراد زندانی است و در بخش‌هایی از این دستگاه‌ها مشغول به کار می‌شوند که در آنجا مهارتی را بیاموزند تا پس از پایان دوره محکومیت بتوانند شغلی داشته باشند و یا حتی جذب دستگاه مربوطه شوند.

وی در ادامه عنوان کرد: رسانه‌ها باید کمک کنند تا نگرش و فرهنگ زندان خواهی و حبس خواهی نسبت به طرف شکایت را در جامعه تغییر دهیم و برای هر جرم کوچکی خواستار زندانی شدن طرف مقابلمان نباشیم.

دادستان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از فراهم شدن بستر اجرای طرح پابند الکترونیکی در استان خبرداد و گفت: زیرساخت‌های کنترل هوشمند زندانیان در کرمانشاه فراهم شده و می‌توانیم برای برخی از زندانیانی که جرم‌های خفیف دارند آن را بکار گیریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار