فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با بزرگداشت روز عصای سفید گفت: بیست و سوم مهر ماه تداعی روزی است که روشندلان جهان طراوت، پویایی و نشاط را به جویبار زندگی فرا میخواند.
کد خبر: ۷۸۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ 14 October 2019

فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر در استان کرمانشاه ۵ هزار و ۲۰۰ نفر نابینا وجود دارد که از این تعداد هزار و ۶۹۰ نفر زن و ۳۵۱۰ نفر مرد هستند.

رضوان مدنی بیان داشت: تعداد نابینایان بر حسب شدت معلولیت، خفیف ۲۰۴۶ نابینا، متوسط نابینا، شدید ۱۵۲۸ نابینا و خیلی شدید ۶۳۳۲ نابینا هستند.

وی عوارضی که منجر به نابینایی می‌شود را عوارض زایمان، مادرزادی، سوانح سوختگی، بیماری و سایر موارد علت نابینایی دانست و گفت: تعداد مددجویان نابینایی که از بهزیستی مستمری می‌گیرند را ۳۶۶۸ خانوار هستند و تعداد خانوار‌هایی که وام خود اشتغالی دریافت کردن را ۶۰ مورد دانست. همچنین تعداد دانشجویان نابینای تحت پوشش بهزیستی ۲۰ نفر در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند.

رضوان مدنی تصریح کرد: از ابتدای سال ۲۵ هزار کودک ۳ تا ۶ سال در سراسر استان توسط بهزیستی غربالگری نابینایی شده‌اند که این غربالگری در مراکز پایگاه سلامت و تمامی مهدکودک‌ها انجام می‌شود. از کل نوزادانی که غربالگری بینایی شده‌اند ۲۵۴ نفر نیاز به مداخله و درمان، ۱۴۵ نفر عینک دریافت و سه مورد آب مروارید و پنج مورد انحراف چشم و یک مورد نیز منتظر نتیجه متخصص است تشخیص داده شده اند.

رضوان مدنی در پایان به مناسبت روز عصای سفید پیامی به شرح زیر منتشر کرد: پیام مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به مناسبت روز جهانی نابینایان و عصای سفید

بیست و سوم مهرماه تداعی روزی است که روشندلان جهان طراوت، پویایی و نشاط را به جویبار زندگی فرا می‌خوانند و با ضمیر روشن خویش تپش قلب زندگی و نبض پویای طبیعت را ترجمه می‌کنند و با همین چشمان به ظاهر بسته خویش، در زلال شعور و صفای فطرت خدایی، جلال و جمال حضرت حق را نگریسته و با تأمل در گردش حکیمانه چرخ روزگار، به مهمانی همه نشانه‌های خلقت می‌روند.

عصای سفید چونان پرچمی است که به نشان استقلال در دست روشندلان به حرکت در می‌آید و آینه‌ای است که قدرت و نعمت خدایی را به تماشای تأمل و تفکر دیگران می‌گذارد.

اینجانب فرا رسیدن روز جهانی عصای سفید را خدمت تمامی روشندلان و روشن ضمیران عزیز کشور به ویژه روشندلان فعال و پویای استان کرمانشاه تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند سبحان برای همه این عزیزان سلامتی، بهروزی و توفیقات واسعه الهی در ظل عنایات خاص حضرت ولی ا... الاعظم (عج) مسئلت می‌نمایم.

دکتر فاطمه رضوان مدنی
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار