موکب «حضرت علی اصغر (ع)» با همکاری کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) روستای «خواجه جمالی» و کاروان سفیران کتاب و کتابخوانی این روستا، به منظور ارائه خدمات فرهنگی و پذیرایی از زائران در کربلا مستقر شد.
کد خبر: ۷۸۸۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ 14 October 2019

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامرضا غلامی»، با بیان اینکه موکب فرهنگی «حضرت علی اصغر (ع)» برای سومین سال متوالی در کربلای معلی برپا شده است، گفت: این موکب با هدف انجام برنامه‌های فرهنگی و ترویج کتابخوانی در بین زائران اباعبدالله الحسین (ع) برپا شده است که علاوه بر ارائه خدمات اسکان، تغذیه و اهدای کتاب به زائران، به صورت ویژه پذیرای کتابداران سراسر کشور و خانواده های خواهد بود.

 

کتابدار کتابخانه عمومی «امام خمینی (ره)» روستای «خواجه جمالی» نی ریز با تصریح اینکه موکب حضرت علی اصغر به مدت ۱۰ روز برپا است، گفت: این پایگاه فرهنگی تا ۲۸ مهر ماه در کربلا، خیابان میثم تمام جنب پل عباشیه مستقر و میزبان علاقه مندان خواهد بود.

 

غلامی از برگزاری ویژه برنامه های کتابخوانی در این موکب خبر داد و اضافه کرد: اهدای کتاب به زائران، برگزاری شب شعر عاشورایی، نشست‌های کتاب‌خوان و معرفی کتاب با حضور اعضای کاروان سفیران کتاب و کتابخوانی و زائران اباعبدالله الحسین (ع) و برگزاری مسابقات فرهنگی و قصه‌ گویی عاشورایی برای کودکان از جمله برنامه‌ های این موکب خواهد بود.

 

کتابدار روستای دوستدار کتاب فارس در ادامه به فعالیت «کاروان سفیران کتاب و کتابخوانی» اشاره کرد و افزود: این کاروان در با همکاری ۴۰ عضو فرهنگی و فعال روستا زیر نظر کتابخانه تشکیل شد و هدف آن ارائه خدمات کتابخوانی و به مردم روستای محروم منطقه خواجه جمالی است. حدود بیست روستا در این منطقه وجود دارد.

 

به گفته وی، این کاروان همچنین با برگزاری اردوهای پیاده روی و ترویج کتابخوانی از جمله پیاده روی در نقاط محروم و دورافتاده شهرستان، پیاده روی شاهچراغ (ع)، پیاده روی مناطق جنگی و پیاده روی کربلا، به اهدای کتاب و ترغیب مردم به کتابخوانی پرداخته و در همین راستا برای سومین سال متوالی، در راهپیمایی اربعین حسینی حضور یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار