خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد؛
یک فروند پهپاد متعلق به نیرو‌های ارتش اشغالگر ترکیه در حومه «تل تمر» در استان الحسکه سرنگون شد.
کد خبر: ۷۸۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ 17 October 2019

سرنگونی یک پهپاد متعلق به ارتش ترکیه در الحسکه

به گزارش تابناک سمنان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» اعلام کرد: یک فروند پهپاد متعلق به نیرو‌های ارتش اشغالگر ترکیه در روستای «مجیبره زرکان» در حومه «تل تمر» در استان الحسکه سرنگون شد.

همچنین دیروز خبرگزاری سانا اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی پس از خروج از عین العرب (که کردها آن را کوبانی می‌نامند) پایگاه نظامی خود را در نزدیکی این شهر تخریب کردند.

پیش از تجاوز نظامی ارتش ترکیه به سوریه نیز نیرو‌های آمریکایی مناطق شمالی سوریه را ترک و پایگاه‌های خود را در نزدیکی عین عیسی، طاقه و منبج تخلیه کرده بودند. این مناطق در حال حاضر تحت کنترل ارتش سوریه است که پس از آغاز عملیات نظامی آنکارا با نیرو‌های دموکراتیک سوریه به توافق رسید تا از مرز‌های سوریه در برابر حملات ترکیه حفاظت کند.

چهارشنبه گذشته، آنکارا عملیات نظامی با نام چشمه صلح را در مناطق شمال شرقی سوریه آغاز کرد و هدف خود را برقراری صلح در این منطقه نامید. این اقدام ترکیه با انتقاد شدید کشور‌های دیگر از جمله متحدان آن در ناتو روبرو شد و سوریه نیز این اقدام را تجاوز به خاک خود خواند و تاکید کرد این عمل آنکارا را نقض حاکمیت و تمامیت ارضی خود می‌داند.

به دنبال بمباران مناطق شمالی سوریه از سوی هواپیما‌های ترکیه، نیرو‌های موسوم به دموکراتیک سوریه (قسد) با ارتش این کشور به توافق رسیدند تا نیروهای ارتش در پایگاه‌ها و مواضع نیرو‌های قسد مستقر شوند و به مقابله با تجاوزات ارتش ترکیه بپردازند. در همین چارچوب ارتش سوریه وارد شهر الطبقه و فرودگاه آن در استان رقه، همچنین تل تمر در الحسکه، عین عیسی در شمال الرقه و منبج شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار