معاون سازمان ملی استاندارد گفت: صنعت جهانی حلال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار گردش مالی دارد که حدود ۷۰۰ میلیارد آن مربوط به غذا و برند حلال و بقیه مربوط به بخش‌های دیگر از جمله گردشگری، پوشاک و سلامت حلال است و ما اگر بتوانیم پنج درصد از این مبلغ را که معادل سه برابر درآمد ارزی نفت است، جذب کنیم، از درآمد نفت بی‌نیاز می‌شویم.
کد خبر: ۷۸۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 17 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی، وحید مرندی مقدم روز سه‌شنبه در همایشی که به مناسبت روز استاندارد در سرسرای اداره کل استاندارد کرمانشاه برگزار شد، افزود: سازمان ملی استاندارد، عضو هیئت مدیره موسسه اندازه‌شناسی کشور‌های اسلامی و عضوی موثر و فعال در زمینه تدوین استاندارد‌های حلال است.


وی افزود: سازمان ملی استاندارد موفق شده است استانداردی را تدوین کند که همه کشور‌های اسلامی آن را قبول داشته باشند و این استاندارد مورد تایید دفتر مقام معظم رهبری و مراجع کشور قرار گرفته است.


مرندی‌مقدم اظهار داشت: ما جزء ۱۵ کشور عضو هیئت مدیره فنی «سازمان جهانی استاندارد»، «ISO»، هستیم که تصمیمات فنی در حوزه بین‌الملل و رهبری کُلِکس خاورمیانه را بر عهده داریم.


معاون سازمان ملی استاندارد، رتبه ایران را در بین کشور‌های آسیایی بعد از ژاپن و چین، مشترکا با کره‌جنوبی در جایگاه سوم عنوان کرد وافزود، البته در بین کشور‌های اسلامی سالهاست رتبه اول را در اختیار داریم.
این مقام مسئول گفت: طبق گزارش‌های بین‌المللی، جمهوری اسلامی ایران در زمینه دستیابی به تکنولوژی نانو در جهان رتبه چهارم را دارد و سازمان ملی استاندارد از این حیث بعد از کشور‌های چین و انگلستان در جایگاه سوم قرار دارد.


وی به تدوین بیش از ۱۰۰ استاندارد بین المللی، بیش از ۱۰۰ استاندارد در حوزه نانو و تدوین ۱۵۰ استاندارد در حوزه فناوری هسته‌ای اشاره کرد و افزود: در حوزه‌های جدید مانند مدیریت بحران، معابر عمومی و مسئولیت‌های اجتماعی هم در حال تدوین استاندارد هستیم.


مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در سال روز جهانی استاندارد، به صدور ۴۸ پروانه کاربردعلامت استاندارد جدید و ۱۶ مورد صدور مجوز برای واحد‌های تولیدی در سال جاری اشاره کرد و گفت: صدور هر پروانه برای واحد‌های تولیدی یک نفر اشتغال را در پی دارد و در همین زمان به دلیل استمرارکیفیت در واحد‌های تولیدی تعداد ۱۲۵ مورد تمدید پروانه استاندارد نیز انجام شده است.


محمودرضا نیازی، عملکرد این اداره کل را در جریان زلزله کرمانشاه بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: بعد از زلزله سال ۹۶ کرمانشاه، چهار هزار و ۹۰۰ بازرسی از مصالح ساختمانی و ۷۵۰ مورد نمونه‌برداری و آزمون مصالح ساختمانی از قبیل: بتن آماده، سیمان، میلگرد، تیرآهن، سنگدانه مورد مصرف در بتن، فوم سقفی و ... در واحد‌های تولیدی ومکان‌های عرضه در شهرستان‌های زلزله زده انجام شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار