سردار اشتری:
اشتری در تشریح اقدامات ناجا برای بازگشت زائران به کشور، خاطرنشان کرد: ناجا آمادگی کامل را برای خدمت‌گذاری به زائران اربعین حسینی و امکانات این نیرو برای این امر بسیج شده است.
کد خبر: ۷۸۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ 19 October 2019

 

کاهش حوادث جاده‌ای باوجود افزایش زائران/  آمادگی کامل ناجا برای بازگشت زائران

سرتیپ حسین اشتری در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال با توجه به پیش‌بینی‌ افزایش تعداد زائرین اربعین گذرگاه‌های ورودی و خروجی را افزایش دادیم و برای برقراری نظم و امنیت در مرزهای چهارگانه کشور با عراق ، از بیشترین تعداد نیروهای خود استفاده کردیم.

به گزارش"تابناک" وی افزود: در حال حاضر در مرز چذابه تردد سنگین ولی روان است، در عین حال آمار  ورود زائران نسبت به خروج آنها  بسیار متفاوت است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: امسال  تردد حدود ۵۷۰ هزار زائر از مرز چذابه ثبت شده که ۳۵۰ هزار نفر خروج و ۲۲۰ هزار نفر ورود از این پایانه مرزی  ثبت شده اند.

وی تصریح کرد: تمام نیروهای امنیتی در کنار دستگاه های مربوطه تلاش خود را براری ارائه خدمت هرچه بهتر به زائرین اربعین حسینی دارند اما در برخی مواقع تاخیرهایی نیز در ایران و عراق وجود داشت که سعی کردیم این موارد را نیز به سرعت برطرف کنیم.

سرتیپ اشتری گفت: با توجه به استقبال گسترده زائران امسال شاهد افزایش ۵۶ درصدی تردد زوار در پایانه مرزی چذابه بودیم.

وی اظهار داشت : انتظار می رود زائران زیارت خود را انجام داده و به سرعت به کشور بازگردند تا به ترافیک سنگین مسیرها و پایانه ها برخورد نکنند.

سرتیپ حسین اشتری روز جمعه از پایانه مرزی چذابه و روند خدمت رسانی نیروهای ناجا به زائرین اربعین حسینی بازدید کرد.

سردار اشتری در ادامه با حضور در مرز شلمچه اظهار کرد: توصیه مؤکد ما به زائران اربعین حسینی به خصوص کسانی که با خودروی شخصی به مرزها آمدند، این است قبل از آغاز رانندگی، استراحت کافی داشت باشند و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت و به توصیه‌های پلیس دقت جدی کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه زائران اربعین حسینی از یک سفر خسته‌کننده برگشته‌اند هنگام رانندگی، سبقت غیرمجاز نگیرند، مأموران پلیس در طول راه به عنوان خدمتگزاران زائران حضور دارند و انتظار می‌رود زائران با آنها همکاری لازم را داشته باشند.

سردار اشتری بیان کرد: امسال به رغم افزایش حجم زائرانی که به مرزها آمدند اما با کاهش تصادفات جاده‌ای نسبت به پارسال مواجه بودیم و امیدواریم این روند همچنان برقرار باشد.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: در چهار مرز اربعینی در کشور، حرکت روان و ایمن است؛ ضمن اینکه در حال حاضر تعداد زائران ورودی بیشتر از خروجی‌هاست.

سردار اشتری همچنین از رسانه‌ها به سبب اطلاع‌رسانی که به مردم، زائران و حتی خادمان مواکب داشته‌اند قدردانی کرد.

وی تأکید کرد: آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی به زائران در مسیر بازگشت وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار