رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه با اشاره به تداوم روند نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه گفت: از ابتدای امسال، 60 دستگاه اتوبوس در حد معقول بهسازی و در سطح شهر مورد استفاده همشهریان قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۸۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱ 19 October 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی مهدی مژده‌هی‌فرد ، در خصوص طرح بهسازی و نوسازی اتوبوس‌های درون شهری ارومیه اظهار داشت: سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه، مبلغ یا کمک‌های دولتی برای خرید اتوبوس یا بهسازی و نوسازی اتوبوس‌های درون شهری دریافت نکرده و به ناچار با توجه به نیاز نوسازی و بهسازی اتوبوس‌های درون شهری، با کمک شهرداری و اعتبارات خود این سازمان تامین هزینه شده و ضمن اینکه ناوگان حمل و نقل بخش خصوصی با هماهنگی سازمان، به بهسازی ناوگان  عمومی کمک کرده و در حال حاضر شاهد بهسازی و نوسازی و تردد اتوبوس‌ها در سطح  شهر هستیم.

وی افزود: دولت برای نوسازی و بهسازی حمل و نقل عمومی براساس لایحه ای، در طرحی با عنوان  ناوگان نوسازی و بهسازی حمل و نقل عمومی سطح کشور اقدام به پرداخت وام می‌کند و برای عملی شدن این روند مقرراتی از سوی استانداری، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و سایر مراکز ناظر بر این  امر،  باید مراحلی طی شود که زمانبر بوده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری تصریح کرد: تسهیلات پرداختی از سوی دولت که به صورت وام 18 درصدی  است، 9 درصد پرداختی وام  شامل کمک‌های دولتی و 9 درصد باقی مانده پرداختی وام بر عهده  خود راننده بوده، که رانندگان توان باز پرداخت وام را نداشته اند.

وی افزود: در این راستا با معرفی این تسهیلات به بانک‌های عامل و روند طولانی بانک‌ها، فرآیند جذب این اعتبار طولانی و دریافت وام دچار مشکل بوده و به ناچار با توجه به نیاز سریع نوسازی و بهسازی  با همکاری و کمک ناوگان حمل و نقل بخش خصوصی از ابتدای امسال، 60 دستگاه در حد معقول بهسازی و در سطح  شهر مورد  استفاده همشهریان قرار گرفته است.

مژدهی‌فرد اظهار کرد: طی برگزاری جلساتی، متاسفانه دولت یارانه ای تحت عنوان کمک به ناوگان بهسازی و نوسازی اتوبوس‌های درون شهری، تخصیص نداده و با این وجود، از اولویت‌های سازمان حمل و نقل عمومی و شهرداری، تلاش برای نوسازی و بهسازی با توجه به توان مالی، سعی بر جذب بودجه از سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و یا استفاده از اعتبارات موجود بوده تا این روند ادامه یابد  و نوسازی حمل و نقل عمومی در سطح شهر چشم‌گیر شود.

مژدهی‌فرد با اشاره به تفاهم نامه‌ با سازمان بهزیستی و شهرداری در خصوص حمایت از سالمندان و معلولان خاطر نشان کرد: در این تفاهم‌نامه صندلی‌های تعبیه شده در اتوبوس‌ها و با چسباندن  برچسب بر اتوبوس‌ها این طرح اجرا شده و با همکاری سازمان حمل و نقل خصوصی این طرح نیز توسعه می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار