مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خبرداد؛
حمیدرضا حسینی گفت: نیمه نخست امسال ۱۳۰ محموله حمل دام فاقد مجوز حمل بهداشتی، قرنطینه‌ای و عرضه در استان سمنان توقیف شد.
کد خبر: ۷۸۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 20 October 2019

به گزارش تابناک سمنان: حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: با توجه به خطر دام غیرمجاز در گسترش بیماری‌های مختلف دامی به ویژه بیماری‌های مشترک میان دام و انسان، اداره کل دامپزشکی استان سمنان با هر گونه حمل و نقل غیرمجاز دام برابر قانون برخورد می‌کند.

او افزود: اداره کل دامپزشکی استان سمنان به منظور ارتقاء بهداشت مرکز‌های خرید و فروش دام در استان، نیمه نخست امسال ۵۱ متصدی خرید و فروش دام را ساماندهی کرده است.

حسینی با بیان اینکه هر گونه حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی نیازمند دریافت مجوز‌های لازم از دامپزشکی و رعایت اصول بهداشتی است، اظهار داشت: از ابتدا تا پایان شهریور امسال، ۳۳ هزار و ۷۰۳ گواهی بهداشتی برای تخم‌مرغ، شیر، دام و طیور زنده، کود مرغی و حیوانی، فرآورده‌های منجمد، آلایش خوراکی و غیرخوراکی دام، صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: کارشناسان دامپزشکی در ۶ ماه اول امسال پنج هزار و ۹۹۲ مورد بازدید و نظارت بهداشتی از مراکز عرضه شیرخام و فرآورده‌های خام دامی انجام دادند که منجر به ضبط ۲۴ هزار و ۸۶۱ کیلوگرم فرآورده ناسالم شد.

او یادآور شد: ۶ ماه اول ۹۸، ۵۹۲ کد الکترونیک و سال گذشته یک هزار و ۳۲۴ کد الکترونیک مربوط به خودرو‌های حمل دام و طیور زنده و فرآورده‌های خام دامی در استان سمنان صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: نیمه نخست امسال با هدف جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیر مشترک بین انسان و دام و تایید سلامت دام و فرآورده‌های دامی، سه هزار و ۹۴۲ مورد نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای بر محموله‌های وارداتی و ۵۲ مورد نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای بر محموله‌های صادراتی انجام شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار