فرماندار قصرشیرین گفت: تردد زوار اربعین امروز نیز در مرز خسروی در حال انجام است، هر چند میزان تردد در مسیر رفت، نسبت به برگشت خیلی کمتر شده است.
کد خبر: ۷۹۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 21 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، میهمانان سرزمین عشق قدم در راه بازگشت گذاشته‌اند و مرز خسروی به عنوان نزدیک‌ترین مرز برای تردد از نجف اشرف و کربلای معلی به طرف ایران همچنان مورد توجه زائران است.

دو روز از اربعین حسینی می‌گذرد، اما شور هیجان هنوز در این مرز پابرجاست؛ عده‌ای می‌روند و عده بیشتری در حسرت زیارتی دوباره تا اربعین دیگر، باز می‌گردند.

مرزی که بعد از سال‌ها به روی محبان سیدالشهدا (ع) باز شد، حالا توانست رضایتمندی زائران حرم عشق را به خود جلب کند و قدمگاه زائران اباعبدالله الحسین (ع) شود.

* ۱۲۰ هزار نفر تاکنون از مرز خسروی به گشور بازگشته‌اند

تردد در این مرز امروز نیز به سهولت در حال انجام است. به گفته فرماندار قصرشیرین، تا نقطه صفر مرزی هیچگونه راه شوسه و خاکی وجود ندارد، زائران به محض اینکه از اتوبوس پیاده می‌شوند با ۱۰۰ متر پیاده‌روی بر روی راه آسفالته وارد گیت‌ها شده و از کشور خارج می‌شوند و بالعکس از سوی عراق دوباره با ۱۰۰ متر پیاده روی بر جاده آسفالته با ورود به گیت‌ها، وارد کشور می‌شوند.

مرادعلی تاتار در ادامه گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: ۱۶۰ هزار زائر از مرز خسروی عازم عتبات عالیات شده‌اند که حدود ۱۲۰ هزار تا به امروز از این مرز وارد کشور شده‌اند.

وی، مرز خسروی را یکی از بهترین و امن‌ترین مرز‌های کشور دانست و گفت: تردد زوار امروز نیز در این مرز در حال انجام است، هر چند رفت نسبت به برگشت خیلی کمتر شده، اما فعالیت جابجایی زوار همچنان ادامه دارد.

تاتار در خصوص ظرفیت پارکینگ‌ها نیز، گفت: نزدیک به ۴۰ هزار خودرو در پارکینگ‌ها پارک شده که بیش از ۹۰ درصد ظرفیت پارکینگ‌ها هم‌اکنون خالی شده و هیچگونه گزارش سرقت و خسارتی به خودرو‌های زائران در پارکینگ‌ها نداشتیم.

وی به نقش موثر و بسزای بازگشایی مرز خسروی در راستای توسعه و رونق شهرستان قصرشیرین و استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: بازگشایی این مرز موجب ورود زوار و گردشگر بسیاری به شهرستان شد.

* تردد در محور‌های مواصلاتی کرمانشاه روان است

جاده‌های مواصلاتی استان نیز در بازگشت زائران اربعین حسینی پرتردد شده و شاهد حجم بالای تردد خودرو‌ها در محور‌های اسلام‌آباد غرب-کرمانشاه هستیم.

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: امسال ۶۷۰ کیلومتر از محور‌های استان در مسیر تردد زائران کربلای معلی بوده است.

سرهنگ محمد حیدری ادامه داد: شاهد تردد روان در محور‌های منتهی به استان ایلام و محور‌های منتهی به مرز خسروی هستیم؛ بیشترین تراکم خودرو‌ها از شهرستان اسلام‌آباد غرب به سمت کرمانشاه و از کرمانشاه به سمت همدان گزارش شده است.

وی ادامه داد: امسال تردد در محور‌های منتهی به ایلام ۵۲ درصد و محور‌های منتهی به مرز خسروی ۳۶۰ درصد افزایش داشته است.

حیدری به تعداد حدود ۱۰۰ فقره تصادف در این ایام در سطح جاده‌های استان اشاره کرد و افزود: در این حوادث تعداد ۱۰ نفر فوتی داشته‌ایم.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه خستگی و خواب‌آلودگی را مهمترین علت تصادف زائران اربعین حسینی اعلام کرد و گفت: توجه به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مهمترین توصیه پلیس به زائران است و از عجله و شتاب بی‌مورد خودداری کنند و هنگام خستگی و خواب آلودگی حتما استراحت کنند.

وی اظهار داشت: طرح ترافیک پلیس راه استان کرمانشاه با حضور ۱۴۰ تیم گشتی از ۱۶ مهرماه آغاز و تا اول آبان‌ماه جاری ادامه دارد.

حیدری ادامه داد: محدودیت تردد برای انواع کامیون‌ها و تریلر‌ها به استثنا مواد سوختی و فاسدشدنی تا اول آبان ماه جاری در محور‌های اسلام‌آباد غرب-حمیل- ایلام و اسلام‌آباد غرب- خسروی اعمال می‌شود.

مسؤولان ستاد اربعین استان در مرز خسروی اعلام کرده‌اند، با توجه به تردد زوار از مرز رسمی خسروی تا چند روز بعد از مراسم اربعین حسینی کار خدمات‌رسانی به زوار ابا عبدالله الحسین (ع) را ادامه می‌دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار