معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: سهم این استان از کل صادرات کشور ۵ درصد است.
کد خبر: ۷۹۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 21 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، احسان باقرخانی به مناسبت روز صادرات و در خصوص اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در جهت روانسازی و تسهیل امر صادرات اظهار داشت: تعددبخشی به رویه‌های صادرات و واردات کالا در استان با تصویب کار گروه و پیگیری دستگاه‌های ذیربط از جمله اقدامات ما در این زمینه بوده است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: در این راستا جلسات مستمری را در قالب کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان برگزار کرده ایم.

این مسئول از برگزاری جلسات کارشناسی نیز ذیل کارگروه مذکور و با هدف طرح مسائل و مشکلات صادرات از سوی دستگاه‌های ذیربط به عنوان بخشی از این اقدامات خبر داد.

باقرخانی با اشاره به اهمیت مبادی مرزی در موضوع صادرات گفت: انجام مکاتبات عدیده با مرکز کشور در راستای بازگشایی مبادی مرزی از دیگر اقدامات ما در این زمینه بوده است.

وی تصریح کرد: برخی از مبادی مرزی بر اساس سیاست‌های اتخاذ شده از سوی دولت عراق به صورت مقطعی تعطیل و غیر فعال شده اند که از آن جمله می‌توان به مرز‌های پرویزخان و سومار اشاره کرد.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه همچنین از انجام مکاتبات متعدد با مرکز کشور در راستای لغو ممنوعیت صادرات اقلامی، چون رب گوجه فرنگی، نخود، دام زنده و ... به عنوان دیگر اقدامات انجام شده برای تقویت حوزه صادرات یاد کرد و گفت: این اقدامات همچنین در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی بوده است.

این مسئول از اعزام هیئت‌های کارشناسی به مبادی مرزی در جهت آگاهی از آخرین وضعیت تردد کالا در مبادی مرزی، موانع و مشکلات حاکم بر صادرات و تهیه و ارسال گزارش به مراجع ذیربط در راستای رفع یا به حداقل رسانی موانع موجود نیز خبر داد.

باقرخانی تصریح کرد: برآورد اعتبار موردنیاز و اولویت بندی پروژه‌های زیرساختی به منظور توسعه و تجهیز زیرساخت‌ها در مبادی مرزی و تسهیل سازی امر صادرات با هماهنگی ادارات ذیربط از دیگر اقدامات ما در این حوزه بوده است.

وی انجام مکاتبات متعدد با مرکز در راستای اخذ اعتبار برای تجهیز زیرساخت‌های تجاری در مبادی مرزی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: مکاتبات زیادی نیز در راستای لغو تعهدات ارزی برای صادرات به عراق انجام شده است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه عنوان کرد: در راستای اصلاح نرخ‌های پایه صادراتی در اظهارنامه‌های صادراتی به منظور حمایت از صادرات و صادر کنندگان از دیگر اقدامات ما بوده است.

این مسئول ادامه داد: پیگیری مستمر از دستگاه‌های ذیربط در راستای ایفای تعهداتی که براساس مصوبات کارگروه و در راستای توسعه و تجهیز زیرساخت‌های تجاری ملزم به اجرای آن‌ها هستند نیز از دیگر فعالیت‌های ما بوده است.

باقرخانی گفت: انعکاس به هنگام مسائل و مشکلات ناشی از اتخاذ تصمیمات یکباره طرف عراقی که منجر به ممنوعیت صدور کالا از استان به آن کشور و ضرر و زیان تاجر می‌شود و پیگیری‌های متعدد در جهت رسمی شدن مرز‌های تجاری استان از جمله شوشمی، شیخ صله و سومار از دیگر اقدامات ما در این راستا بوده است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اشاره‌ای به آمار صادرات استان کرمانشاه در ۶ ماهه ابتدایی امسال داشت و گفت: صادرات استان کرمانشاه طی این مدت یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار به وزن ۲۴ هزار و ۶۸۶ هزار تن بوده که از نظر ارزشی ۲۵ درصد و از نظر وزنی ۱۳ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

این مسئول صادرات کشور در این مدت را نیز ۲۰ میلیارد و ۹۴۸ میلیون دلار به وزن ۷۰ میلیون و ۹ هزار تن دانست و گفت: این میزان نیز از نظر ارزشی ۱۰.۵ درصد کاهش و از نظر وزنی ۲۲.۵ درصد افزایش داشته است.

وی سهم استان کرمانشاه از کل صادرات کشور را ۵ درصد عنوان کرد و افزود: سهم استان از کل صادرات انجام شده به عراق نیز ۳۲ درصد بوده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار