معصومه حسنی خوانسار در گفتگو با تابناک:
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از فعالیت دو کتابخانه مجزا برای کودک، نوجوان و بزرگسالان نابینا با تمامی تجهیزات در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۹۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 21 October 2019

معصومه حسنی خوانسار درگفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: برای نابینایان دردوبخش کتابخانه در نظر گرفته ایم یکی در بخش های ما مختص کودکان و نوجوانان است که شامل وسایل بازی بچه ها منابع داخلی این فضا مختص کودکان است و این کتابخانه در سال ۱۳۹۳ افتتاح شده با همکاری انجمن نابینایان کشور و هزینه ای که شرکت سامسونگ پرداخت کردند و راه اندازی شد‌ه است.


وی خاطر منشان کرد:حدود ۹۰ نفر از کودکان و نوجوانان نابینای ما عضو این کتابخانه هستند و فعالیت های خوبی صورت و تجهیزات خوبی هم دارد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه افزود:این کتابخانه ها مجهز به برجسته نگری لوح قلم نابینایان ،تب لت های مختص خود کودکان و اسباب بازی کتابهای بریل و غیره که در این بخش فراهم شده است. 

حسنی خوانسار تصریح کرد:در کل بخش کتابخانه چه بزرگسال چه کودکان حدود ۱۱۰ عضو فعال هستند و ۵۵۰۰نسخه کتاب گویا یا همان کتاب صوتی و تقریبا حدود ۱۰۰۰ جلد کتاب بریل که همان کتاب های سوزنی است نابینایان انگشت میزنند و میخوانند

به گفته این مسئول،دربخش بزرگسالان که از سال ۸۰ افتتاح شده است و در سال گذشته گسترش دادیم تجهیزات کامل تری در نظر گرفته شده است‌.


وی ابراز داشت:تقریبا ۴۰ نفر از نابینایان بزرگسال ما عضو این بخش هستند و در برنامه های حافظ خوانی و شاهنامه خوانی و فعالیت های فرهنگی و غیره حضور ودر بخش کودکان نیز برنامه های نظیر قصه گویی ،شاهنامه خوانی، نشست های کتاب خوان و تحلیل و بررسی دارند که در خود کتابخانه برگزار شده است. 

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه درپایان گفت:برای نابینایان کودک و نوجوان سرویس ایاب و ذهاب رایگان وبرای نابینایان بزرگسال سرویس برگشتدر نظر گرفته شده ومکان کتابخانه بخش نابینایان بخش کودک و نوجوان مستقر در کتابخانه خاتم الانبیا واقع در شهرک بهداری وکتابخانه نابینایان بزرگسال واقع در کتابخانه علامه طباطبایی بلوار طاقبستان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار