مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از انقراض برخی از گونه‌های نایاب جانوری در استان خبر داد و گفت: قاچاق گونه‌های نایاب و شکار حیوانات در استان دیده می‌شود.
کد خبر: ۷۹۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷ 21 October 2019

حسن اکبری ظهر امروز در نشست با سمن‌های فعال حوزه محیط زیست استان اظهار داشت: استان خراسان جنوبی دارای 28 سمن در حوزه محیط زیست بوده که از این تعداد 20 سمن فعال هستند.

وی گفت: سمن‌های حوزه محیط زیست در تمام شهرهای استان وجود دارند و این انجمن‌ها و سمن‌ها فعالیت‌های خوبی در زمینه‌های زیست محیطی داشتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی بیش از 20 سال متوالی با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند و به همین دلیل ایجاد گردوغبار یکی از معضلات زیست محیطی در استان است.

اکبری با بیان اینکه انقراض برخی از گونه‌های جانوری، کمبود آب و نابودی منابع زیستی از چالش‌های مهم در استان است تصریح کرد: 25 درصد تنوع زیستی کشور در خراسان جنوبی است.


وی با بیان اینکه این درصد از تنوع زیستی با توجه به خشکسالی‌های متعدد در استان ارزشمند است ادامه داد: همچنان نیز قاچاق گونه‌های نایاب و شکار حیوانات در استان دیده می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ سازی صورت گیرد که اینگونه حیوانات و پرنده‌های نایاب شکار نشوند و دستگاه‌های انتظامی و قضایی هم در این خصوص باید ورود جدی داشته باشند.

اکبری با بیان اینکه توسعه بی‌ضابطه معادن در تخریب محیط زیست هم تاثیرگذار است اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها در هر زمینه‌ای می‌توانند بسیار نقش آفرین و کمک کننده باشند.

وی افزود: خراسان جنوبی به عنوان سومین استان بیابانی کشور محسوب می‌شود و یکی از استان‌های با میزان زیاد فرسایش خاک است.

انتهای پیام/

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار