مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از برقراری اینترنت پرسرعت در ۱۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان خبر داد.
کد خبر: ۷۹۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 22 October 2019

 به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایسنا، شهریار بهنیا با بیان اینکه تمام شهر‌های استان تحت پوشش اینترنت ۳G و ۴G قرار دارند، گفت: خوشبختانه طی چهار سال گذشته اقدامات خوبی در جهت ارتقا شاخص‌های ارتباطی استان صورت گرفته است.

وی از ارتقا یازده پله‌ای شاخص‌های ارتباطی استان در سطح کشور طی این مدت خبر داد وافزود: ارتقا این شاخص‌ها تنها مربوط به شهر‌های استان نیست و وضعیت ارتباطی ما در روستا‌ها نیز مطلوب است.

وی افزود: هم اکنون از ۱۷۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار استان ۱۰۰ درصد آن‌ها به تلفن ثابت و ۸۵ درصد آن‌ها به موبایل دسترسی دارند.

بهنیا تصریح کرد: همچنین از این تعداد، ۱۴۰۰ روستا یعنی حدود ۷۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان دارای اینترنت پرسرعت هستند.

وی از شروع طرح پایش وضعیت ارتباطی و اینترنت در سطح روستا‌های استان خبر داد و افزود: در این طرح وضعیت روستا‌ها به لحاظ میزان پوشش و سرعت اینترنت و ... بررسی و ارزیابی می‌شود که این طرح هم اکنون در مراحل پایانی قرار دارد.

بهنیا تصریح کرد: با اتمام این مرحله از کار و بعد از شناسایی نواقص ارتباطی و اینترنتی، کار رفع این نواقص طی برنامه زمانبندی انجام خواهد شد.

مردم همکاری کنند تا پایان سال ۳۰ سایت مخابراتی جدید در استان نصب می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به استقرار ۱۲۰۰ سایت مخابراتی در استان، گفت: افزایش سایت‌ها در استان موجب تقویت ارتباط خواهد شد، اما متاسفانه به دلیل عدم آگاهی برخی افراد، بعضا با مقاومت‌های مردمی بر سر راه نصب این سایت‌ها مواجه می‌شویم.

وی افزود: تحقیقات بسیاری در زمینه میزان آسیب‌زایی امواج این سایت‌ها صورت گرفته و هنوز هیچ مرجع علمی سرطان‌زا بودن این امواج را تایید نکرده است.

بهنیا تصریح کرد: مردم در حالی از امواج این سایت‌ها نگرانند که در منازل خود از "مایکرویو" (مایکروفر) استفاده می‌کنند که توان سیگنال آن ۱۰۰۰ وات است و بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی هنگام کار با آن باید فاصله چهار متری لحاظ شود، این درحالی است که توان سینگال سایت‌های مخابراتی تنها پنج وات بوده و رعایت دو متر فاصله برای آن کافی است و حال آنکه ارتفاع هر سایت حدود ۵۰ متر است.

این مسئول تاکید کرد: قطعا جان هر فرد برای خود او ارزش بیشتری دارد و درحال حاضر کارکنان مخابرات در جوار همین سایت‌ها فعالیت دارند و مشکل خاصی طی سال‌های متمادی گزارش نشده است.

وی کمبود سایت‌ها در سطح مناطق مختلف را بسیار خطرناکتر دانست و افزود: در صورت وجود کمبود سایت، گوشی‌های تلفن همراه باید تلاش بیشتری برای یافتن سیگنال انجام دهند و در همین حالت خود این گوشی‌ها از همه چیز خطرناکتر هستند.

بهنیا افزود: گوشی‌های تلفن همراه جایی که سیگنال ضعیف است به سرعت داغ کرده و سریعتر باتری خالی می‌کنند که این شرایط آن‌ها را بسیار خطرناک می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه یادآور شد: چنانچه مردم همکاری کنند تا پایان سال بالغ بر ۳۰ سایت جدید در راستای تقویت ارتباط در سطح استان نصب می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار