مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه مشکلی برای تامین گاز فصل سرد کرمانشاه وجود ندارد، گفت: در فصل سرما مصرف روزانه گاز در استان تا ۱۶ میلیون مترمکعب هم افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۷۹۰۶۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 22 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، سیروس شهبازی  با اشاره به نزدیک شدن فصل سرما، اظهار کرد: تمام تمهیدات لازم اندیشیده شده تا در پاییز و زمستان قطعی گاز نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سالیان گذشته گاهی شاهد افت فشار و قطعی گاز در کرمانشاه بودیم، افزود: از یک سو تولید گاز در شبکه سراسری کشور افزایش یافته و از سوی دیگر در سال ۱۳۹۶ یک خط تقویتی برای کرمانشاه راه‌اندازی شد که با مجموع این موارد دیگر مشکلی از نظر تامین گاز نداریم.

شهبازی یادآور شد: البته برای جلوگیری از قطعی گاز نیازمند همکاری و صرفه‌جویی بیش از ۵۷۰ هزار مشترک گاز در استان هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از اورهال ایستگاه‌های فشارشکن و تاسیسات گاز استان هم خبر داد و یادآوری کرد: تمام اکیپ‌های امدادی و تعمیرات نیز در آماده‌باش هستند.

شهبازی تاکید کرد: هشدار‌های لازم به نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ نیز داده شده تا برای روز‌های سرد سوخت دوم مورد نیاز خود را تامین کنند تا اگر در شرایط اضطراری مجبور به قطع سوخت صنایع شدیم، تولید آن‌ها متوقف نشود.

وی با بیان اینکه در فصل سرما اولویت تامین سوخت با مشترکین خانگی است، ادامه داد: اولویت‌های بعدی مربوط به سایر مشترکان حساس مانند نانوایی‌ها، جایگاه‌های سوخت و... است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه سهم بخش خانگی و تجاری از مصرف گاز استان در فصل گرما را حدد ۳۰ درصد اعلام کرد و گفت: این سهم در پاییز و زمستان به بیش از ۶۰ درصد می‌رسد.

شهبازی اشاره‌ای هم به میزان مصرف گاز استان داشت و خاطرنشان کرد: میانگین مصرف روزانه گاز در استان کرمانشاه حدود ۱۴ میلیون مترمکعب است که در روز‌های سرد به ۱۶ میلیون مترمکعب هم می‌رسد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار