امید قادری در گفتگو با تابناک:
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت:در ایام اربعین ۱۲ هزار و ۱۶۱ نفر از محوطه جهانی بیستون بازدید کرده‌اند که شاهد رشد ۵۳ درصدی بازدید زوار نسبت به مشابه سال گذشته هستیم.
کد خبر: ۷۹۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 22 October 2019

امید قادری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:این یک مقیاس است که نشان میدهد زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام برای رفتن به عتبات عالیات مسیر کرمانشاه را انتخاب نمودند تا ضمن زیارت از آثار تاریخی استان نیاز بازدید نمایند.

وی خاطر نشان کرد:برخی از زوار شب را دراستان سپری کرده بحدی که در برخی روزها ظرفیت هتل ها ۱۰۰درصد تکمیل بود که از جمله اثرات مثبت ایام اربعین حسینی تلقی میشود.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه افزود:در ایام اربعین امسال ۲۳ هزار و ۳۶۲ نفر نیز از محوطه تاریخی تاق بستان بازدید کردند که این آمار نسبت مشابه سال گذشته ۷۱ درصد رشد  داشته است.

قادری با اشاره به بازدید زوار از تکیه معاون الملک نیز گفت:یازده هزار و یکصد ویازده  نفر نیز از این آثار تاریخی بازدید کردند که شاهد رشد ۷.۵ درصدی نسبت به سال گذشته بوده ایم.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال مرز خسروی برای تردد زائران باز شد باعث ایجاد چندبرابری روحیه نشاط و اشتغالزایی در استان کرمانشاه نیز شد که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار